iBeacon Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken 9 Önemli Kriter
Apple’ın iBeacon teknolojisiyle ilgili anonsu ile beraber
2014 yılında birçok altyapı platformunun türediğini gördük. bytelight, swirl,
roximity, freckleiot bunlardan birkaçı... 2015 yılı içinde artarak bu
altyapının güçleneceğini söyleyebiliriz. Çünkü mobilin potansiyel büyüme alanı
3rd generation (3g dediğimiz data) ile gelen operatör yetenekleri yani Data/GPS
yetenekleri... Dolayısıyla bu altyapılar üzerinden büyüyeceğini dijitalin
kaçınılmaz gücünün akıllı telefonlarla hakimiyeti alacağını söylemek ve dolaylı
olarak 2g teknoloji kullanımının (SMSing, vb. operator altyapı sistemleri)
giderek ufalacağını öngörmek zor değil.
IHL grup araştırmasına göre gelişmekte olan teknolojiler içinde en başarılı teknik seçildi fakat henüz işyerlerinin yanlızca %2’si ibeacon kullanıyor. Dolayısıyla, mağazaların bu yeni ürünün faydalarını nasıl uygulayacağı merak konusu. Mikro Lokasyon ve data analizi konusunda Uzmanların başarılı ibeacon platformu hayata geçirirken mağazaların dikkat etmeleri gereken noktalar:
IHL grup araştırmasına göre gelişmekte olan teknolojiler içinde en başarılı teknik seçildi fakat henüz işyerlerinin yanlızca %2’si ibeacon kullanıyor. Dolayısıyla, mağazaların bu yeni ürünün faydalarını nasıl uygulayacağı merak konusu. Mikro Lokasyon ve data analizi konusunda Uzmanların başarılı ibeacon platformu hayata geçirirken mağazaların dikkat etmeleri gereken noktalar:
- Almadan
önce deneyin
Yatırımı yapmadan önce teknolojinin sürdürülebilirliği
açısından harcanacak teknik zaman, her uygulamaya farklı deneyim yaratmak gibi
konulara odaklanmak gerektiğini unutmayın. Bir süre demo deneyimleyeme yaparak
kullanacağınız mağaza ile ilgili altyapının işleyişini netleştirin.
- Mağaza
çalışanlarını sürece dahil edin
Çalışanlarınızın ibeaconlar hakkında yetkinlik kazanması
için eğitimler verin ve gerekli donanımla onları eğitin ve daha önemlisi bu
konuda aktif geri-bildirim yapmalarını sağladığınızda mağazaya özel deneyimler
oluşturulabilirsiniz. İşinizin bütününde bu durum size mikro lokasyonlara özel
deneyimler üretmenize katkı sağlayacak.
- 3üncü
Parti Standardı Oluşturun
iBeacon’larınızı tetikleyecek müşteriyle aranızda köprü
oluşturacak 3üncü parti ile yapacağınız çalışmalarla dokunduğunuz kişi sayısını
arttırın, fakat birçok 3üncü parti ile çalışabileceğinizden teknik
standartlardan ayrılmayın, ortak standartları koruyun. Teknik yönetimin kaosa
çevrilmesini önleyin.
- iBeaconların
yoğun mesajlaşma trafiği yaratmasını önleyin
Kişiselleşmemiş, belirli saat/tarih limitleri olmadan
sürekli mesaj gönderilmesi müşterilerinizi yoracak rahatsız edecektir. Bu
nedenle, teknik altyapı limitleri koyun. Mağaza çalışanlarınızı problemleri
çözmek için platformla ilgili teknik panel sağlayın.
- İletişiminiz
daima taze olmalı
Müşterinizin pop-up’ınıza ortalama 1 saniye bakacağını
öngörerek haraket edin. Mesajlarınız daima Lokasyon ve gönderim saatine uyumlu,
yeni olmalı; tekrar içermemeli. Tekrarlı ve sıradan iletişim müşterinizde fark
yaratamayacak. ibeacon size yenilikçi bir kanal sunuyor bunu akıllı bir metin
ve fayda ile birleştirerek fark yaratmanız gerekiyor.
- Donanım
bakım çizelgesi hazırlayın
Altyapınızın daima sorunsuz çalışması için ibeaconların
pillerinin bittiğinde değiştirilmesi gerekiyor. Bakım ve batarya konusunu
yönetebileceğiniz altyapıyı oluşturun. Ortalama bir batarya 1 yıl yeterlilik
öngörürken, kullanıma bağlı olarak bu süre 3 aya düşebiliyor. Örneğin, Walmart
153bin beacon’ını tek bir kontrol yapısıyla bakım kontrolü yapıyor.
- Fiyat
- Değer 2lemesinde teraziyi daima dengede tutun
Müşterinin kişisel alanına girip kendinizi hatırlatmanız
bedava olmamalı. İçerisinde duygusal, kişisel bir bağ ve/veya fayda açısından
rahatsızlığı unutturacak bir şeyler sunabiliyor olmanız kurguladığınız sistem
içinde müşterinin mağaza içine girmesi veya alışveriş harcaması yapması için
eyleme geçirebilmeli.
- iBeaconları
yerleştirdiğiniz alanları dikkatle seçin
iBeaconlarınızın görüş alanının açık olması sinyal akışı
için gerekiyor ayrıca, açık havada olanların hava koşullarından etkilenmeyecek
durumda konumlandırılmasına dikkat etmelisiniz.
- Güvenlik
ve kişisel veri konularına dikkat edin
Altyapı ve mesajlaşma sistemlerinizin güvenli biçimde akıyor
olmasına, ibeaconlarınızın güvenliğine dikkat edin. Ayrıca müşterilerinizin
verilerinin korunması ve müşteri geri bildirim veya şikayetleri sonucu
verilerin pasife alınması, yenilenmesi gibi durumlara altyapınızı hazır etmeniz
gerekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder