iBeacon Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken 9 Önemli Kriter

Apple’ın iBeacon teknolojisiyle ilgili anonsu ile beraber 2014 yılında birçok altyapı platformunun türediğini gördük. bytelight, swirl, roximity, freckleiot bunlardan birkaçı... 2015 yılı içinde artarak bu altyapının güçleneceğini söyleyebiliriz. Çünkü mobilin potansiyel büyüme alanı 3rd generation (3g dediğimiz data) ile gelen operatör yetenekleri yani Data/GPS yetenekleri... Dolayısıyla bu altyapılar üzerinden büyüyeceğini dijitalin kaçınılmaz gücünün akıllı telefonlarla hakimiyeti alacağını söylemek ve dolaylı olarak 2g teknoloji kullanımının (SMSing, vb. operator altyapı sistemleri) giderek ufalacağını öngörmek zor değil.

IHL grup araştırmasına göre gelişmekte olan teknolojiler içinde en başarılı teknik seçildi fakat henüz işyerlerinin yanlızca %2’si ibeacon kullanıyor. Dolayısıyla, mağazaların bu yeni ürünün faydalarını nasıl uygulayacağı merak konusu. Mikro Lokasyon ve data analizi konusunda Uzmanların başarılı ibeacon platformu hayata geçirirken mağazaların dikkat etmeleri gereken noktalar:

  1. Almadan önce deneyin
Yatırımı yapmadan önce teknolojinin sürdürülebilirliği açısından harcanacak teknik zaman, her uygulamaya farklı deneyim yaratmak gibi konulara odaklanmak gerektiğini unutmayın. Bir süre demo deneyimleyeme yaparak kullanacağınız mağaza ile ilgili altyapının işleyişini netleştirin.
  1. Mağaza çalışanlarını sürece dahil edin
Çalışanlarınızın ibeaconlar hakkında yetkinlik kazanması için eğitimler verin ve gerekli donanımla onları eğitin ve daha önemlisi bu konuda aktif geri-bildirim yapmalarını sağladığınızda mağazaya özel deneyimler oluşturulabilirsiniz. İşinizin bütününde bu durum size mikro lokasyonlara özel deneyimler üretmenize katkı sağlayacak.
  1. 3üncü Parti Standardı Oluşturun
iBeacon’larınızı tetikleyecek müşteriyle aranızda köprü oluşturacak 3üncü parti ile yapacağınız çalışmalarla dokunduğunuz kişi sayısını arttırın, fakat birçok 3üncü parti ile çalışabileceğinizden teknik standartlardan ayrılmayın, ortak standartları koruyun. Teknik yönetimin kaosa çevrilmesini önleyin.
  1. iBeaconların yoğun mesajlaşma trafiği yaratmasını önleyin
Kişiselleşmemiş, belirli saat/tarih limitleri olmadan sürekli mesaj gönderilmesi müşterilerinizi yoracak rahatsız edecektir. Bu nedenle, teknik altyapı limitleri koyun. Mağaza çalışanlarınızı problemleri çözmek için platformla ilgili teknik panel sağlayın.
  1. İletişiminiz daima taze olmalı
Müşterinizin pop-up’ınıza ortalama 1 saniye bakacağını öngörerek haraket edin. Mesajlarınız daima Lokasyon ve gönderim saatine uyumlu, yeni olmalı; tekrar içermemeli. Tekrarlı ve sıradan iletişim müşterinizde fark yaratamayacak. ibeacon size yenilikçi bir kanal sunuyor bunu akıllı bir metin ve fayda ile birleştirerek fark yaratmanız gerekiyor.
  1. Donanım bakım çizelgesi hazırlayın
Altyapınızın daima sorunsuz çalışması için ibeaconların pillerinin bittiğinde değiştirilmesi gerekiyor. Bakım ve batarya konusunu yönetebileceğiniz altyapıyı oluşturun. Ortalama bir batarya 1 yıl yeterlilik öngörürken, kullanıma bağlı olarak bu süre 3 aya düşebiliyor. Örneğin, Walmart 153bin beacon’ını tek bir kontrol yapısıyla bakım kontrolü yapıyor.
  1. Fiyat - Değer 2lemesinde teraziyi daima dengede tutun
Müşterinin kişisel alanına girip kendinizi hatırlatmanız bedava olmamalı. İçerisinde duygusal, kişisel bir bağ ve/veya fayda açısından rahatsızlığı unutturacak bir şeyler sunabiliyor olmanız kurguladığınız sistem içinde müşterinin mağaza içine girmesi veya alışveriş harcaması yapması için eyleme geçirebilmeli.
  1. iBeaconları yerleştirdiğiniz alanları dikkatle seçin
iBeaconlarınızın görüş alanının açık olması sinyal akışı için gerekiyor ayrıca, açık havada olanların hava koşullarından etkilenmeyecek durumda konumlandırılmasına dikkat etmelisiniz.
  1. Güvenlik ve kişisel veri konularına dikkat edin
Altyapı ve mesajlaşma sistemlerinizin güvenli biçimde akıyor olmasına, ibeaconlarınızın güvenliğine dikkat edin. Ayrıca müşterilerinizin verilerinin korunması ve müşteri geri bildirim veya şikayetleri sonucu verilerin pasife alınması, yenilenmesi gibi durumlara altyapınızı hazır etmeniz gerekiyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics