Yeni Bir Tür İş Manifestosu

Önemli Konular

  • Kendinizi kandırmayın: Birçok ticari performans şansa bağlıdır, yeteneklere değil.
  • Uzmanları boş verin, her şeyi öngörmeye çalışmayı da bırakın ve belirsizliğe kucak açın.
  • İçerik kesinlikle hayati önem taşır: Bir şeyin sebebi gibi görünen şey, nadiren öyledir. 
  • Eğer onlara bırakılacak olursa, insanlar irrasyonel kararlar verecektir.
  • İnternet, dünyayı iş hayatındakilerin her şeyi hem potansiyel birt kaynek hem de potansiyel bir pazar olarak bir arada görebileceği bir noktaymış gibi düzleştirdi.
  • İnternet her şeyi değiştirdi, bu yüzden işinizi müşterilerinize açık bir şekilde yapmalısınız.
İş Stratejisi
  • Ne yapacağınıza odaklanın ve rekabete fazla takılmayın.
  • Ürününüzü veya hizmetlerinizi tavsiye etmeye hazırlanan müşteriler, başarının eşsiz barometreleridir.
  • İnternet, birçok şeyi bedava yaparak geleneksel ekonomiyi ters yüz etti, bu yüzden itibarınıza ve müşterilerinizden talep ettiğiniz süreye dikkat edin.
  • Ticari düşünüş tarzınızı ve bilgileri nasıl düzenlediğinizi kontrol altında tutun.
  • Gerçek hikayeyi öğrenene kadar, bilgiye büyük bir şüphe ile yaklaşın.
  • Her insan, ne kadar farklı olursa olsun, ekonominin mantığına uyar.
Liderlik
  • İyi bir lider saygı kazanır.
  • Akıllı lider bir yol belirler, bu yolun değişeceğini tahmin eder ve bir sürü insanın liderlik gösterebilmesi için gayret eder.
  • Başarılı lider risk, değişim ve müphemliği benimser.
  • Şüpheye düştüğünüzde herkese inanın ve hiçbirşey yapmayın.
  • İnsanlar size daima "bu olmaz, yapılmaz" diyeceklerdir ama kendinize inancınız varsa, neredeyse her zaman mümkündür.
Klasikler
  • Eş zamanlı olarak hem sıkıp hem serbest bırakmak, başarılı bir şirketi işletmenin en iyi yoludur.
  • Karizmatik liderleri, karmaşık stratejileri ve rekabeti görmezden gelin; eğer sürekli bir başarı istiyorsanız, sağduyu içeren bir amaç edinmeye odaklanın.
  • İş gurularının tavsiyelerine dikkat edin, çünkü bunlar sizi yoldan çıkaracak yanlış sinyallerden ve denenmemiş tezlerden öte bir şey olmayabilirler.
  • Gerçekleştirmek, bir fikrin en önemli yanıdır ve her şirkette birincil idari problemdir.
  • Dünyamızın değişiyor olmasını anlamadıkça hayatta kalamayız.
Yaratıcılık
  • Bizim yüksek duygu seviyeleriyle bir şeyler yaratmaya ve insani etkileşimin inceliklerini anlamaya ihtiyacımız var.
  • İçgüdü, sorunla ilgili yüksek kalitede bir gözlem ve empatiyi takiğ ettiği sürece güçlü bir araçtır.
  • Herkesin yaptığının tersini yapın ve seçilebilir olun.
  • Eğer gerçekten yaratıcı ilginç bir fikir istiyorsanız, bunu en çok umursayan topluluğa sormayı deneyin.
Organizasyon
  • Terfi etmek istiyorsanız, olabildiğince az iş yapın. (ama kovulabileceğinizi de göz ardı etmeyin.)
  • Orijinal fikre sahip olmak kadar, işleri halletmeye de yoğunlaşın.
  • Ne tip bir yerde çalışırsanız çalışın, işinize girişimci gözüyle bakın.
  • Daha az şey yapın, sadece doğru şeyleri yapın ve onları daha az zamanda yapın.
  • Bir şeyi halletmenin en iyi yolu, daha önce ne olduğunu umursamayıp devam etmektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics