Katma Değerli Bankacılık
Bankalara ait yapılabilecek projeler için önemli vizyoner proje örnekleri...
·
Bank of America Üye İş Yerlerinden Alışveriş
Yapanların Hesabına Nakit Yüklüyor.
işlem verilerini analiz ederek sıklıkla alışveriş yapılan yerlerde gerçekleştirilen işlemlerde müşterilerine peşin para veriyor. Müşteriler, online hesap özetlerinde bir önceki işlemlerinin altında bulunan butona tıklayarak teklifi kabul edebiliyor. Aynı yerden bir daha alışveriş yaptıklarındaysa para otomatik olarak hesaplarına geçiyor. Banka, Cardlytics teknolojisini kullanarak 17 milyon dolarlık peşin parayı müşterilerine geri vermiş.
işlem verilerini analiz ederek sıklıkla alışveriş yapılan yerlerde gerçekleştirilen işlemlerde müşterilerine peşin para veriyor. Müşteriler, online hesap özetlerinde bir önceki işlemlerinin altında bulunan butona tıklayarak teklifi kabul edebiliyor. Aynı yerden bir daha alışveriş yaptıklarındaysa para otomatik olarak hesaplarına geçiyor. Banka, Cardlytics teknolojisini kullanarak 17 milyon dolarlık peşin parayı müşterilerine geri vermiş.
·
Commonwealth Bank of Australia Sigorta ve
Emlak Sektörünü sanal gerçeklikle buluşturarak müşterilerine teklifler
götürüyor avantajlı kredi ve danışmanlık sağlıyor. “sanal gerçeklik”
teknolojisini kullanarak ev alımlarında müşterilerine yardımcı oluyor. Ev
arayan kişiler akıllı telefonlarının kamerasını bir eve doğru tuttuklarında
emlak bilgileriyle ilgili geniş bilgi sahibi olmakla kalmıyor, ev kredisine
veya sigortaya ayda ortalama ne kadar ödemek zorunda kalabilecekleriyle ilgili
tahminler de alıyor. Avustralya’daki oturulabilecek evlerin yüzde 95’ini
kapsayan bu uygulamada her hafta 20 bin arama yapılıyor.
·
BBVA Otomotiv konusunda şeffaf fiyatlandırma
bilgisi vererek tüketicinin doğru ürünü bulup direkt olarak uzmanlarla
görüşmesine yardımcı olup kredi ve sigorta konusunda destek sağlıyor. uzun süredir TrueCar verilerine dayanarak
araçların liste fiyatlarını değil gerçek satış fiyatlarını Amerikalı
müşterilerin hizmetine sunuyor. Bu sayede müşteriler araçla ilgili yaptıkları
görüşmelerde avantaj sahibi olurken araç kredileri ve sigortası konusunda da
destek görüyor. Bankanın inovasyon laboratuvarı diğer ülkelerde de bunu bir
adım ileri taşımayı ve bu verilerle donatılmış araç uzmanlarının müşteriler
adına araç satıcılarıyla doğrudan görüşmesini sağlamayı planlıyor.
Sektörler arasındaki çizgiler keskinliğini yitirdikçe finansal
hizmetler belki de kısa bir süre içinde müşterilerin zihninde yeni bir anlam
kazanacak. Bankalar, kârlı bir sektör olabilmek için yalnızca hesap açmaya ve
müşterilerine fonlar sağlamaya güvenmiyor. Sektörün gelecekte göstereceği
başarı, müşterilerin günlük hayatlarında tasarruf etmesine ve paralarını daha
iyi yönetmesine yardımcı olmaktan geçiyor.
Kaynak:
Yorumlar
Yorum Gönder