Katma Değerli Bankacılık

Bankalara ait yapılabilecek projeler için önemli vizyoner proje örnekleri...

·         Bank of America Üye İş Yerlerinden Alışveriş Yapanların Hesabına Nakit Yüklüyor.
işlem verilerini analiz ederek sıklıkla alışveriş yapılan yerlerde gerçekleştirilen işlemlerde müşterilerine peşin para veriyor. Müşteriler, online hesap özetlerinde bir önceki işlemlerinin altında bulunan butona tıklayarak teklifi kabul edebiliyor. Aynı yerden bir daha alışveriş yaptıklarındaysa para otomatik olarak hesaplarına geçiyor. Banka, Cardlytics teknolojisini kullanarak 17 milyon dolarlık peşin parayı müşterilerine geri vermiş.

·         Commonwealth Bank of Australia Sigorta ve Emlak Sektörünü sanal gerçeklikle buluşturarak müşterilerine teklifler götürüyor avantajlı kredi ve danışmanlık sağlıyor. “sanal gerçeklik” teknolojisini kullanarak ev alımlarında müşterilerine yardımcı oluyor. Ev arayan kişiler akıllı telefonlarının kamerasını bir eve doğru tuttuklarında emlak bilgileriyle ilgili geniş bilgi sahibi olmakla kalmıyor, ev kredisine veya sigortaya ayda ortalama ne kadar ödemek zorunda kalabilecekleriyle ilgili tahminler de alıyor. Avustralya’daki oturulabilecek evlerin yüzde 95’ini kapsayan bu uygulamada her hafta 20 bin arama yapılıyor.
·         BBVA Otomotiv konusunda şeffaf fiyatlandırma bilgisi vererek tüketicinin doğru ürünü bulup direkt olarak uzmanlarla görüşmesine yardımcı olup kredi ve sigorta konusunda destek sağlıyor.  uzun süredir TrueCar verilerine dayanarak araçların liste fiyatlarını değil gerçek satış fiyatlarını Amerikalı müşterilerin hizmetine sunuyor. Bu sayede müşteriler araçla ilgili yaptıkları görüşmelerde avantaj sahibi olurken araç kredileri ve sigortası konusunda da destek görüyor. Bankanın inovasyon laboratuvarı diğer ülkelerde de bunu bir adım ileri taşımayı ve bu verilerle donatılmış araç uzmanlarının müşteriler adına araç satıcılarıyla doğrudan görüşmesini sağlamayı planlıyor.

Sektörler arasındaki çizgiler keskinliğini yitirdikçe finansal hizmetler belki de kısa bir süre içinde müşterilerin zihninde yeni bir anlam kazanacak. Bankalar, kârlı bir sektör olabilmek için yalnızca hesap açmaya ve müşterilerine fonlar sağlamaya güvenmiyor. Sektörün gelecekte göstereceği başarı, müşterilerin günlük hayatlarında tasarruf etmesine ve paralarını daha iyi yönetmesine yardımcı olmaktan geçiyor.


Kaynak:


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics