Mobil'de bir Sonraki Trend Kurumsal Pazara Yönelik Çözümler Olacak
Önceki yazılarımdan birinde bunun analizini yapmıştım. Akıllı
telefonların belirli teknolojik gelişimi tamamlaması & yaygınlık anlamında
maturity kazanması (ABD’de %80) teknoloji şirketini kurumsal alandaki inovasyon
& iş/ürün/hizmet süreçlerinde rönesansa doğru hareket etmelerine yol açtı..
(IBM tarafından data analytic, POS
çözümleri ile bağlantılar ön görüyorum. Forester Reseach çalışanlarından birisi
blog’unda Tim Cook’un perakende de kasayı kaldırmak istediğini bu konuda
araştırmalar yaptığını belirtmişti.)
Bence, kurumsal tarafta hali hazırda verilen 2g’ye bağlı operatör yetenekleri yerini teknoloji
yaygınlaştıkça dijital hizmet halkalarıyla değiştirecek… Bu bağlamda,
operatörlük yeteneği de zorunlu değişime uğrayacak…
Communication provider olarak ana rolü ile verebileceği yetenekler
belli başlı kalıyor. Ayrıca, sadece kendi müşterilerini hedeflediğinden
“deneyim odaklı” hizmetler sunamıyorlar.
Diğer yandan technology provider olma, dijital tarafla ilgili
gelişimlere öncülük etmeyi gerektirdiğinden daha inovatif ve teknoloji
yaygınlaşıp ucuzladıkça uygulanabilir hizmetlere dönüşecektir.
Sürecin böyle gelişeceğinin en bariz örneği, operatör
süreçlerindeki kaos ile dijitaldeki hızlı, kolay, etkili olan işlem process
etme gücü…
Yorumlar
Yorum Gönder