Tom Peters - Kendinizi Markalaştırmanın 50 Yolu

·         Dale Carnegie’nin Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme yolu adlı kitabı
·         Amaçsızca birşeyler karalayın. Resimler. Sözcükler. Hatta şarkılar. Ben Kimim? Benim özelliğim ne? Neden önemli proje grubuna sahip olacak kadar iyi mükemmel serinkanlı bir insanım?
·         Markalaşmanın Şapkaları:
o    Bir pazarlama
o    Ürün geliştirme
o    Çalışmalar
o    Müşteri Hizmetleri
o    Satış
o    Bilgi yönetimi
o    Zaman yönetimi
o    Planlama
·         John Wooden, efsanevi basketbol koçu:
“Kontrolümüz dışında olanı düşünerek telaşlanırız. [Başarı] her günün hesabını yapmakla elde edilir. Eğer her günü bir şaheser haline getirmeyi denerseniz inanın melekler daha iyisini yapamaz.”
·         Michael Dell
“Ne yapacağınıza karar vermek çok kolaydır. Zor olansa, ne yapmayacağınızın kararını verebilmektir.”
·         Müşteri listenizin bir hesabını yapın. Her bir müşterinin zaaflarını ve güçlü yanlarını tek başınıza değerlendirmeye alın:
o    Ben olnlardan ne öğrenebilirim?
o    Onlay güvenilir mi?
o    İlgi çekici projelerde benimle birlikte “maceraya atılacaklar” mı? Bana bir partner olarak yaklaşacaklar mı?
o    Onlar yeninlikçi mi? Risk almaya eğilimliler mi?
o    Onlay beni kendimle mücadele etmeye, mükemmellikten azını düşünmemeye zorlayacaklar mı?
·         Bizler eşsiz yeteneklere sahibiz. Ancak empati kurabilen yardımlaşabilen profesyoneller insanlar olarak bağlantı kurmayı başardığımızda Farkı Yaratmış oluruz. Bu hiç abartısız markalaşmanın esasıdır. (Gerçek markalar bağlantıyı kurabilirler. Yanılıyor muyum? Duygusal düzeyde… Hatalı mıyım? Duygusal bağ markalaşmanın kalbi ve ruhudur.
·         Markalaşmanın kelimesi markalaşmanın bağıdır! Markalaşmanın güvenilirliği markanın ta kendisidir.
·         Tom’un “konuşma yapmada iyi olmak üzerine kuralları”:
o    Şölen sunucularına katıl
o    Pratiğe dök. Toplu bir buluşmada birkaç kamusal sözcük söylemek için herhangi bir mazeret uydurmak gibi…
o    Sermaye-arttırma…Dinsel organizasyon memurluğu…PTA memurluğu gibi görevlerde eğitim alanı olarak gönüllü çalışmalar yapın.
o    Sinirlerinizin gergin olması normaldir. Ben hala öyleyim.
o    Düşüncenizi Ateşli bir konuışmayla ifade edemeyecek olduktan sonra (kamusal alanda) ağzınızı açmayın. İhtiras-Güvenilirlik-Dikkati bir konuşmacı-İletişimci olarak sizin kamuya verdiğinizdir. Konu ne olursa olsun…
o    Ezberlemeyin. Okumayın
o    Şakalar yapmayın
o    Uygun olun. Bugünkü gazetede yer almış bir haver üzerine fikirlerinizi belirtin.
o    Kendinizi tekrar edin. Temel fikirlerinizi dört ya da beşle sınırlşı tutun ve onları on ayrı yolla yenilemeye bakın.
·         Markalaşmak = Pazarlama Avı
o    Pazarlama = İzlenim
o    Pazarlama = Bir Nedenden Dolayı Tanınmak
o    Pazarlama = İmaj
o    Pazarlama = Sizin hakkınızda konuşan / fısıldayan insanlar

·         Regis Mckenna Relationship Marketing

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics