Social examiner report 2013




3000 pazarlamacıyla yapılan araştırma:

Marketers want answers to these questions:

1: TACTICS: What social tactics are most effective?

2: ENGAGEMENT: What are the best ways to engage my audience with social media?

3: MEASUREMENT: How do I measure the return on my social media investment?

4: TOOLS: What are the best social management tools?

5: STRATEGIES: How do I create a social strategy?

• Pazarlamacıların yüzde 86’sı sosyal medyanın pazarlamada çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyor.

• Pazarlama uzmanlarının önümüzdeki dönemde sırasıyla:
-          YouTube
-          Facebook
-          Blogs
-          Linkedin
-          Twitter
-          Google+
-          Pinterest
-          Photo sharing
-          Forums
-          Podcasting
-          Social bookmarking kullanımını artırmayı planlıyor

• Pazarlamacıların yüzde 58’i halihazırda blogları etkili bir şekilde kullanıyor. Bunun yanında yüzde 62’si bloglarla ilgili daha fazla şey öğrenmeyi, yüzde 66’sı da 2013’te blog aktivitesini artırmayı planlıyor.


• Pazarlamacıların en fazla kullandığı sosyal mecralar
-          Facebook (yüzde 92),
-          Twitter (yüzde 80),
-          Linkedin (yüzde 70),
-          Bloglar (yüzde 58),
-          Youtube (yüzde 55),
-          Google- (yüzde 42),
-          Pinterest (yüzde 41)
-          Instagram (yüzde 18),
-          forumlar (yüzde 16),
-          Foursquare (yüzde 11),
-          StumbleUpon (yüzde 10)
Burada sosyal işaretlemenin, forumların ve konum belirleme araçlarının son üç yıldır düşüşte olduğunu belirtmekte fayda var.

• Pazarlamacıların yüzde 37’si Facebook marketing etkinliğinden pek emin değil. Yani pazarlamacıların üçte birinden fazlası Facebook’u hakkıyla kullandığını düşünmüyor. Bu oran B2C’de yüzde 44’e yükselirken B2B işlerde yüzde 29’a kadar iniyor.

• Pazarlamacıların yarısından fazlası sosyal medyayı iki yıl veya daha az bir süredir kullanıyor. Yüzde 23’ü bir yıldan daha az süredir…  4 yıldan daha uzun süredir kullananların oranı ise yalnızca yüzde 11.

• Sosyal medya yatırımlarının geri dönüşünün ölçümü konusu, pazarlamacılar için hâlâ belirsizliğini koruyor. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 26’sı bu mecradaki yatırımlarının geri dönüşünü ölçebildiğini söylerken yüzde 38’i ölçemediğini düşünüyor. Yüzde 36’sı ise bu konuda belirsizlik içinde olduğunu ifade ediyor.

Benefits of social media marketing

·         The top two benefits of social media marketing are increasing exposure and increasing traffic.
·         Most marketers are using social media to gain marketplace intelligence (69%) and develop loyal fans (65%).

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics