Görsel pazarlamaya geçiş



Görselliğin büyümesindeki temel neden bir çok açıdan data ve karışık fikirlerin görsel olarak daha iyi ifade edilmesidir. Bunula beraber, her etkili pazarlama kampanyası stratejisiyle örtüşecek bir görsel pazarlama içeriği her zaman daha etkili; hızlı ve anlık iletişim sağlar.
Görsel pazarlama nedir?
Görsel pazarlama, markanın belirli hikâyesine uygun görsel yardımcılarla tüketiciye sunmasıdır. Tasarım ekipmanları, grafikleri ve imajları kampanyanızda kullanarak, pazarlamanızı daha güvenilir ve akılda kalır yapabilirsiniz.
Görsel pazarlamanın faydaları
İnsanların online olarak paylaştığı içeriklerden, görsel pazarlama sizi kolayca sıyırabilir. İnsanlar sosyal ağlarda doğal olarak görsel kullanarak hikâye anlatmaya döndüler.
Karmaşık grafiklere göre infografik kullanmak işin marka için daha kuvvetli iletişime geçmesini sağlar. En iyi infografikler eğlenceli olurlar, ve insanlar bunları paylaşmak isterler. Bu söylenenler görsel pazarlama içinde söylenebilir.
Eğer insanlar sizin içeriklerinizi paylaşıyorlarsa daha fazla insanın sizi takip etmesi söz konusu olur.
Meşgul insanların ilgisini çekmek için daha kısa içerikler kullanmak
İnsanlar sembollere daha çok ilgi duyarlar. Bazen sırf yazı olan içeriklere ilgi duymayan birinin ilgisini görsel pazarlama ile çekebilirsiniz.
Çok fazla data ile ilgilenen insanlara yardım eder
Görsel pazarlama ‘gözlere iyi gelir’. Görsel malzemeler paylaşacağınız içeriğin daha kısa ve anlaşılır olmasını sağlar.
Arama Motoru Optimizasyonu
Görsel pazarlama birçok insanın SEO unsuru göz ardı etmesini sağlar. Tanımlamalar, başlık ve tagler koyarak organik aramalarda, görsel içerikler daha kolay erişilirler.
Katılım sağlamak
Görsel pazarlama ile sosyal olarak web sitenize büyük ölçüde destek olabilirsiniz. Twitter’da en çok kliklenen ve paylaşılan içerikler imajlardır. Aynı şekilde Facebook’ta da en çok paylaşılan, like alan ve yorum yapılan içerikler fotoğraflardır. Facebook’ta ki fotoğraflar bu bağlamda linklerden, videolardan ve yazılardan daha üstün performans sağlar. Genellikle en iyi bloglar başlık olarak imajları kullananlardır. Sosyal medyadan etki bekleyen iş yapmak istiyorsanız görselliğe önem vermeniz gerekir.
Daha fazla trafik
Infografik kullanan yayıncılar kullanmayanlardan %12 daha fazla trafik alırlar web sitelerine. Görsel içeriğinizi etkili olarak kullanın. İş kullanıyorsanız eğer, Pinterest, Google+, YouTube ve Linkedin’den daha fazla işinize yarayan trafik getirir.
Kullanılan Linkler
Araştırmalara göre video ile beraber kullanılan postlar, sadece yazı içeren postlardan 3 kat daha etkilidir.
Sitenizi ziyaret edenlerin daha fazla zaman geçirmelerini sağlar
Sitelere girenlerin %100’ü videoların olduğu sayfalarda daha fazla zaman geçirirler. Tüketici ile ne kadar çok etkileşim içerisinde olursanız, yüksek ihtimalle bu ilişkiyi daha da yükseltebilirsiniz. Müşterilerin %85’inin ürün hakkında video izledikten sonra o ürünü satın almaya daha yatkın olduklarını biliyor muydunuz?
Görsel Pazarlama için 5 küçük nokta
Post edilen yazılar gibi paylaşılan imajlarında bir hikayesi ve sizi takip edenlere bir değer vermeniz gerekir.
Önceden belirttiğimiz gibi, içeriğinizle uyuşan en ideal imajı seçin.
Görsel içeriğiniz paylaşmak ve promote etmek için bu sektördeki çalışanlardan destek alın.
İyi tasarım, etkili kullanılan renkler ve markalaşma müşterinizin hislerine dokunmanızı sağlar.
Farklı kanallardaki promosyonları ve paylaşımları dikkate alarak içeriğiniz hazırlayın.
Her Formatın amaç ve fonksiyonu
Şöyle bir söz vardır, ‘bir fotoğraf binlerce değerinde olabilir’ bu doğru olabilir ama hangi görsel içerikle nasıl bir yazı kullanacaksınız?
Infogrfikler – İllüstrasyonlar, data ve kopya ile bir hikaye anlatırlar.
Karikatürler – Potansiyel görsel formatta kolayca paylaşılabilen bir düşünce sunar.
Memes – Imajın içerinde 1-2 satırlık yazı içermesidir.
Görsel Not Alma – Fikirleri ve düşünceleri hoş biçimde sunar.
Fotoğraflar – Online olarak fotoğraf paylaşımı Instagram ve Flicker gibi uygulamalarla sunulur.
Videolar – Video müşterilere yararlı bilgiler sunabilir.

kaynak: Visual Marketing: "99 Ways for Small Businesses to Market with Images and Design" Langton & Campbell, http://www.dijitalajanslar.com/gorsel-pazarlama-devrimi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics