Görsel pazarlamaya geçiş
Görselliğin büyümesindeki temel neden bir çok açıdan data ve
karışık fikirlerin görsel olarak daha iyi ifade edilmesidir. Bunula beraber,
her etkili pazarlama kampanyası stratejisiyle örtüşecek bir görsel pazarlama
içeriği her zaman daha etkili; hızlı ve anlık iletişim sağlar.
Görsel pazarlama nedir?
Görsel pazarlama, markanın belirli hikâyesine uygun görsel
yardımcılarla tüketiciye sunmasıdır. Tasarım ekipmanları, grafikleri ve
imajları kampanyanızda kullanarak, pazarlamanızı daha güvenilir ve akılda kalır
yapabilirsiniz.
Görsel pazarlamanın faydaları
İnsanların online olarak paylaştığı içeriklerden, görsel
pazarlama sizi kolayca sıyırabilir. İnsanlar sosyal ağlarda doğal olarak görsel
kullanarak hikâye anlatmaya döndüler.
Karmaşık grafiklere göre infografik kullanmak işin marka
için daha kuvvetli iletişime geçmesini sağlar. En iyi infografikler eğlenceli
olurlar, ve insanlar bunları paylaşmak isterler. Bu söylenenler görsel
pazarlama içinde söylenebilir.
Eğer insanlar sizin içeriklerinizi paylaşıyorlarsa daha
fazla insanın sizi takip etmesi söz konusu olur.
Meşgul insanların ilgisini çekmek için daha kısa içerikler
kullanmak
İnsanlar sembollere daha çok ilgi duyarlar. Bazen sırf yazı
olan içeriklere ilgi duymayan birinin ilgisini görsel pazarlama ile
çekebilirsiniz.
Çok fazla data ile ilgilenen insanlara yardım eder
Görsel pazarlama ‘gözlere iyi gelir’. Görsel malzemeler
paylaşacağınız içeriğin daha kısa ve anlaşılır olmasını sağlar.
Arama Motoru Optimizasyonu
Görsel pazarlama birçok insanın SEO unsuru göz ardı etmesini
sağlar. Tanımlamalar, başlık ve tagler koyarak organik aramalarda, görsel
içerikler daha kolay erişilirler.
Katılım sağlamak
Görsel pazarlama ile sosyal olarak web sitenize büyük ölçüde
destek olabilirsiniz. Twitter’da en çok kliklenen ve paylaşılan içerikler
imajlardır. Aynı şekilde Facebook’ta da en çok paylaşılan, like alan ve yorum
yapılan içerikler fotoğraflardır. Facebook’ta ki fotoğraflar bu bağlamda
linklerden, videolardan ve yazılardan daha üstün performans sağlar. Genellikle
en iyi bloglar başlık olarak imajları kullananlardır. Sosyal medyadan etki
bekleyen iş yapmak istiyorsanız görselliğe önem vermeniz gerekir.
Daha fazla trafik
Infografik kullanan yayıncılar kullanmayanlardan %12 daha
fazla trafik alırlar web sitelerine. Görsel içeriğinizi etkili olarak kullanın.
İş kullanıyorsanız eğer, Pinterest, Google+, YouTube ve Linkedin’den daha fazla
işinize yarayan trafik getirir.
Kullanılan Linkler
Araştırmalara göre video ile beraber kullanılan postlar,
sadece yazı içeren postlardan 3 kat daha etkilidir.
Sitenizi ziyaret edenlerin daha fazla zaman geçirmelerini
sağlar
Sitelere girenlerin %100’ü videoların olduğu sayfalarda daha
fazla zaman geçirirler. Tüketici ile ne kadar çok etkileşim içerisinde
olursanız, yüksek ihtimalle bu ilişkiyi daha da yükseltebilirsiniz.
Müşterilerin %85’inin ürün hakkında video izledikten sonra o ürünü satın almaya
daha yatkın olduklarını biliyor muydunuz?
Görsel Pazarlama için 5 küçük nokta
Post edilen yazılar gibi paylaşılan imajlarında bir hikayesi
ve sizi takip edenlere bir değer vermeniz gerekir.
Önceden belirttiğimiz gibi, içeriğinizle uyuşan en ideal
imajı seçin.
Görsel içeriğiniz paylaşmak ve promote etmek için bu
sektördeki çalışanlardan destek alın.
İyi tasarım, etkili kullanılan renkler ve markalaşma
müşterinizin hislerine dokunmanızı sağlar.
Farklı kanallardaki promosyonları ve paylaşımları dikkate
alarak içeriğiniz hazırlayın.
Her Formatın amaç ve fonksiyonu
Şöyle bir söz vardır, ‘bir fotoğraf binlerce değerinde
olabilir’ bu doğru olabilir ama hangi görsel içerikle nasıl bir yazı
kullanacaksınız?
Infogrfikler – İllüstrasyonlar, data ve kopya ile bir hikaye
anlatırlar.
Karikatürler – Potansiyel görsel formatta kolayca
paylaşılabilen bir düşünce sunar.
Memes – Imajın içerinde 1-2 satırlık yazı içermesidir.
Görsel Not Alma – Fikirleri ve düşünceleri hoş biçimde
sunar.
Fotoğraflar – Online olarak fotoğraf paylaşımı Instagram ve
Flicker gibi uygulamalarla sunulur.
Videolar – Video müşterilere yararlı bilgiler sunabilir.
kaynak: Visual Marketing: "99 Ways for Small Businesses
to Market with Images and Design" Langton & Campbell,
http://www.dijitalajanslar.com/gorsel-pazarlama-devrimi/
Yorumlar
Yorum Gönder