TDK arşivi yetersiz...

2 hafta evvel Türk Dil Kurumu’na mail atmıştım. Web sitesinde A-Z’ye deyim ve atasözleri sıralanmamış... Anlama göre bulabiliyorsun. Bu durumu düzeltmeleri, ekleme yapmaları için şu mesajı attım:

"Merhaba,

Arama motoru hızını ve sorguya cevap verme çeşitliliğini beğendim. Ancak, 
tüm atasözlerini ve deyimleri A'dan Z'ye sıralı görebileceğim bir özellik aradım,
bulamadım. Bu özelliğin eklenmesi, pratik yapmak isteyen, hatırlamak isteyen,
ve benim gibi ilham arayan insanlarımıza yararlı olacaktır diye düşündüm.
Bilgilerinize

bugün bana gelen cevap:

 
Kurumumuz Genel Ağ sayfasında hizmete giren Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nde kavramdan ve anlamdan arama yapmak mümkündür ve genel kullanıcının isteği de bu yöndedir. Bu istek doğrultusunda hizmetlerimiz daha da geliştirilmeye çalışılmaktadır.
Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü dizini veri tabanının, Telif Hakları Yasası’nca herhangi bir kurum ya da kişiye verilmesi mümkün değildir.
            Bilgilerinizi rica ederim.



böyle bir durum varmış... Enteresan geldi...  bence TDK’nın bu arşivi sunması gerekli...
 Anlamdan arama  yetersiz kalıyor..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

A brief history of McDonald's

Ultimate Loyalty Statistics