Pazarlamanın geleceği; akıllı telefonlar: uzaktan kumandalarımız..

Mobil pazarlamanın temel taşı lokasyon bazlı ve pushing deal methodları önümüzdeki senelerde yaygınlaşacak..
->
By 2013, 20 million adults will redeem coupon via SMS, app., mobile web browsers, quick response codes for redemption online or offline, group buying coupons purchased via mobile.(eMarketer)























Mobile Marketing 
Pros.:
*Pushes money saving
*It gives me relevant & useful deals
Cons.:
*Location tracking is too much trade off
*Security?
*Privacy
For Brands:
*It encourages WoM
*Suprising, entertaining channel
*Creating shareable, real time experience which fosters real time happiness 


Understanding Local base Mkting

Geofence:  via GPS, the system can track consumers real time position... Geofence is a defined area which is settled in every location to push local base ads to consumers when they are close to the store.
Once the consumer is inside the area of the geofence the system pushes the associated marketing deals to the consumers.


Advantages of Local Ads:
Reach,
Relevance,
Resulting
**

“Starting with a compelling customer experience lays the foundation, then responding in real time, anticipating and meeting needs, and influencing a wider audience by creating sharable perks are part of the next generation of rewards.”
 quote: Krista Gracia, eMarketer analyst and author.


**
According to a new study from Deloitte, the “mobile influence factor” (or effect of smartphones on in-store sales) on retail purchases will increase to $689 billion (or 19% of total store sales) by 2016, up from the current influence factor of $159 billion (or 5.1% of sales). (Mobile sales, meanwhile, are only expected to be $30 billion at that time.) Further evidence suggests smartphone shoppers are 14% more likely to make a purchase in the store than non-smartphone users.

**

Türkiye'deki genel durum:

Türkiye'deki akıllı cihaz kullanıcılarının yüzde 11i konum bazlı uygulamaları aktif olarak kullanıyor ve bu oran gün geçtikçe yükseliyor. Sosyal ağ kullanımına baktığımızda ise Türkiye'nın dünya sıralamasında özellikle Facebook ve Twitter kullanımında üst sıralarda olduğunu görüyoruz. Türkiye'deki akıllı cihaz kullanıcılarının yüzde 34ü sosyal ağlara mobil olarak da giriş yapıyor. Uygulama kullanımında da oldukça etkin bir yüzde göze çarpıyor. Akıllı cihaz sahiplerinin yüzde 31i uygulama indirip kullanıyor. (TNS)

-Bir yerlere kaydetmiştim ama şuan bulamadım. Türkiye'nin akıllı telefon kullanım oranı ABD ile yarı yarıya %15'lerde..- 








Sonsöz:

Akıllı telefonlar  geleceğin "remote control"'u olacak. Aradığınız, bulmak istediğiniz; notlarınız, arşivleriniz, real time pazarlamalar, lokasyon bazlı tüm kolaylıklar, akıllı ev applikasyonuyla evinizi 24 saat kontrol etme ve bunun gibi bir çok toola telekominikasyon şirketleri ve pazarlamacılar vakit ayırıyorlar. Görünen o ki, -pazarlama yöntemlerinin de bu yöne doğru sivrilmesinden anlaşılıyor, şirketler bu app'lara para yatırıyorlar.- pad'ler ve akıllı telefonlar zamandan tasarruf etmemizi, hızlı ve verimli biçimde işlerimizi halletmemizi sağlayacak. Biz bu kolaylıklardan faydalanırken, 
-Amerika'lı bir ağabeyin de dediği gibi "there's no free lunch"- birileri bu fırsata para yatırıp, parasına para katacak. 



**

Mobile Couponing
View more PowerPoint from Kunal Gupta

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics