Pazarlamanın geleceği; akıllı telefonlar: uzaktan kumandalarımız..
Mobil pazarlamanın temel taşı lokasyon bazlı ve pushing deal methodları önümüzdeki senelerde yaygınlaşacak..
->
By 2013, 20 million adults will redeem coupon via SMS, app., mobile web browsers, quick response codes for redemption online or offline, group buying coupons purchased via mobile.(eMarketer)
quote: Krista Gracia, eMarketer analyst and author.
**
Türkiye'deki genel durum:
Akıllı telefonlar geleceğin "remote control"'u olacak. Aradığınız, bulmak istediğiniz; notlarınız, arşivleriniz, real time pazarlamalar, lokasyon bazlı tüm kolaylıklar, akıllı ev applikasyonuyla evinizi 24 saat kontrol etme ve bunun gibi bir çok toola telekominikasyon şirketleri ve pazarlamacılar vakit ayırıyorlar. Görünen o ki, -pazarlama yöntemlerinin de bu yöne doğru sivrilmesinden anlaşılıyor, şirketler bu app'lara para yatırıyorlar.- pad'ler ve akıllı telefonlar zamandan tasarruf etmemizi, hızlı ve verimli biçimde işlerimizi halletmemizi sağlayacak. Biz bu kolaylıklardan faydalanırken,
-Amerika'lı bir ağabeyin de dediği gibi "there's no free lunch"- birileri bu fırsata para yatırıp, parasına para katacak.
->
By 2013, 20 million adults will redeem coupon via SMS, app., mobile web browsers, quick response codes for redemption online or offline, group buying coupons purchased via mobile.(eMarketer)
Mobile Marketing
Pros.:
*Pushes money saving
*It gives me relevant & useful deals
Cons.:
*Location tracking is too much trade off
*Security?
*Privacy
For Brands:
*It encourages WoM
*Suprising, entertaining channel
*Creating shareable, real time experience which fosters real time happiness
Understanding Local base Mkting
Geofence: via GPS, the system can track consumers real time position... Geofence is a defined area which is settled in every location to push local base ads to consumers when they are close to the store.
Once the consumer is inside the area of the geofence the system pushes the associated marketing deals to the consumers.
Advantages of Local Ads:
Reach,
Relevance,
Resulting
**
“Starting with a compelling customer experience lays the
foundation, then responding in real time, anticipating and meeting needs, and
influencing a wider audience by creating sharable perks are part of the next
generation of rewards.”
**
According to a new study from Deloitte, the “mobile influence
factor” (or effect of smartphones on in-store sales) on retail purchases will
increase to $689 billion (or 19% of total store sales) by 2016, up from the
current influence factor of $159 billion (or 5.1% of sales). (Mobile sales,
meanwhile, are only expected to be $30 billion at that time.) Further evidence
suggests smartphone shoppers are 14% more likely to make a purchase in the
store than non-smartphone users.
Türkiye'deki akıllı cihaz kullanıcılarının yüzde 11′i
konum bazlı uygulamaları aktif olarak kullanıyor ve bu oran gün geçtikçe
yükseliyor. Sosyal ağ kullanımına baktığımızda ise Türkiye'nın dünya
sıralamasında özellikle Facebook ve Twitter kullanımında üst sıralarda olduğunu
görüyoruz. Türkiye'deki akıllı cihaz kullanıcılarının yüzde 34′ü
sosyal ağlara mobil olarak da giriş yapıyor. Uygulama kullanımında da oldukça
etkin bir yüzde göze çarpıyor. Akıllı cihaz sahiplerinin yüzde 31′i
uygulama indirip kullanıyor. (TNS)
-Bir yerlere kaydetmiştim ama şuan bulamadım. Türkiye'nin akıllı telefon kullanım oranı ABD ile yarı yarıya %15'lerde..-
Sonsöz:
**
Yorumlar
Yorum Gönder