Sosyal medya Kuş Bakışı

BrandZ'nin yaptığı araştırmaya göre facebook hayranları 4 kat daha fazla harcıyor. Kullanıcıların "Liking" amacı; genel fikir, yeniden ziyaret etme potansiyeli, tavsiye etme (paylaşma) potansiyeli, güncellemelerden haberdar olma gibi alt maddelerden oluşmakta... Bir diğer araştırma da gösteriyor ki markaların hayranlık değerlendirmesindeki ilk 4 marka bilgi teknolojileri donanım ve yazılımlar, iletişim ve hizmet sağlayacıları ve mobil hizmet sunan markalar olarak aşağıya doğru iniyor. Bu tüketiciler ortalama tüketicilere göre daha fazla internet ve pc kullanıyor. Dolayısıyla teknolojik gelişimleri yakından takip ediyor.

***

Yorum: y-generation ile birlikte genel tüketici dağılımı giderek daha fazla bilgisayar bilgisine sahip olarak genel dağılımda farklılık gösterecek. Y-jenerasyonundan önceki jenerasyon internetin ve teknolojik değişimlerin süratine yetişmekte zorlanıyor ancak onlar da hızlı ve verimli çözümler üreten teknolojik sistemleri kullanıyorlar. Bu insanlar internet kullanıcısı olarak tüketici "prosumer" kavramını getirecekler, ve bu dijital ortamda (yeni nesil reklam kanalında) söz sahibi olacaklar. Bunun sebebi basitçe, reklamı yapan firma ile aynı donanıma sahip olması ve internet platformunun ortak olması.
 Dolayısıyla sosyal kanallarda şeffaf, akılcıl bir yönetim izlenmeli ve uzun vadeli stratejiler benimsenmeli, tüketici memnuniyetine ve ortaklaşa bir fayda sağlamaya gayret edilmeli.

New form of Ads:

AIDA of social media:

A= posts shared on social network,

I= about the consumer preferences & lifestyle... The Nielsen survey showed that 90% of online consumers worldwide trust recommendations from people they know while 70% trust consumer opinions posted online.

D= showing the desired state of the consumer by organizing events, collaborations, social responsibilities, etc. It's easier with trend analyses to define firstly and to monitor the changes.

A= getting an action! In future, the key point will be the syncronazing the real world and internet, thus mobile marketing tools will become more important.






kn: mediacat nisan 2012

Yorumlar

  1. AIDA means attention, interest, desire, action ... The process to gain customer via integrated communication channels

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics