Media Adv'

Dominos pizza Amerika olayı.. Pizzalarla dalga geçen ve şakalaşan şeflerin videoları sosyal medyaya hızla yayıldı. Borsa endeksinde anlamsız ve süratli bir değer düşmesi yaşayan Dominos Pizza olayın sonradan farkına vardı, ve sosyal mecradaki kötü imajını temizlemek üzere kolları sıvadı..
**
Amerikan ünlü bisiklet kilidi markası, ürünlerinin sağlamlığı ve güvenilirliği ile övünüyordu. İnternet üzerinde forumlardan birinde bir gün bir kullanıcı kilitlerin tükenmez kalem ile kolaylıkla açılabileceğini gösterdi. Forum üzerindeki insanlar videoyu sosyal medya üzerinde paylaştı ve ürün ile dalga geçmeye başladılar. 1 hafta sonrasında olayların farkına varan kilit firması yöneticileri marka imajını toparlayabilmek için çalıştılar. Ancak, firma o bir hafta içinde 10 milyon dolar zarar etmişti bile...
**

Seth Godin'in de "Turning the funnel" makalesinde bahsettiği gibi, artık megafonun tüketicilerin elinde olduğu bir sahnede oynuyoruz. Dolayısıyla, şirketler şefaf olmalı ve tüketicilerden aldıkları geri dönüşleri pratik ve seri kararlarla istedikleri doğrultuda yola sokmalılar.. Hayat bir çok boyutta birbiriyle interaktif biçimde veri paylaşan hale geldi, dolayısıyla pratik ve seri olmak, her an erişilebilir olmak önemli..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's