Kısaca pazarlama tarihi
1960s: Jerome McCarthy => 4P
1970s: ABD ve batı ekonomik krizi=> tüketicilerin akıllı müşteriye dönüşmesi (STP-segmentation-targeting-positioning) + 4P'nin geliştirilmesi = pazarlama 2.0
1989: soğuk savaş ve sonrası küresel ekonomik bulanımlar + STP'nin kullanımı... Küresel bilgisayarların girişi ve gelişmesi, internetin doğması ve yeni bir dönemi başlatması.
2000s: tüketici arasında bağ oluşumu, bilgi kaynaklarının artması, tüketicinin akıllanması = Duygusal, deneyimsel, marka değerinin pazarlanması
*Finansal mortgage balonunun patlaması, tüketicilerin ucuza yönelmesi ve harcamalarını büyük oranda kısması...
*Günümüz: sosyal medyayla tüketicinin diğer tüketicilerle iletişime geçmesi ve onlara güvenmesi. Tüketicinin, birlikte yarattığı, markanın kimliğini kendi özgün kimliğiyle değiştirebildiği... yatay pazarlama.
kn: Peter Kotler, Pazarlama3.0
1970s: ABD ve batı ekonomik krizi=> tüketicilerin akıllı müşteriye dönüşmesi (STP-segmentation-targeting-positioning) + 4P'nin geliştirilmesi = pazarlama 2.0
1989: soğuk savaş ve sonrası küresel ekonomik bulanımlar + STP'nin kullanımı... Küresel bilgisayarların girişi ve gelişmesi, internetin doğması ve yeni bir dönemi başlatması.
2000s: tüketici arasında bağ oluşumu, bilgi kaynaklarının artması, tüketicinin akıllanması = Duygusal, deneyimsel, marka değerinin pazarlanması
*Finansal mortgage balonunun patlaması, tüketicilerin ucuza yönelmesi ve harcamalarını büyük oranda kısması...
*Günümüz: sosyal medyayla tüketicinin diğer tüketicilerle iletişime geçmesi ve onlara güvenmesi. Tüketicinin, birlikte yarattığı, markanın kimliğini kendi özgün kimliğiyle değiştirebildiği... yatay pazarlama.
kn: Peter Kotler, Pazarlama3.0
Yorumlar
Yorum Gönder