Twitter Ruhumuzun Aynası mı?

New York’daki Cornell Üniversitesi’nde 2,5 milyon Twitter kullanıcısının yarım milyarı aşkın Twitter mesajını gözden geçiren araştırmacılar, insanların yazdıklarının bir gün boyunca ve mevsimlere göre nasıl değiştiğini incelediler. Araştırmanın bulguları, sabah saatlerinde kullanılan olumlu dilin, günün ilerleyen bölümlerinde, özellikle çalışma saatlerinde, daha olumsuz ve karamsar hale dönüştüğünü ortaya koyuyor. Sonuçlarda fazla şaşırtıcı olmayan bir diğer bulgu da, insanların Cumartesi ve Pazar günleri, hafta içi günlere kıyasla daha keyifli Tweet’ler atması. Bununla birlikte araştırmacılar, günlük ruh hali değişiminin sadece işyerinde geçirilen stresli saatlerle açıklanamayacağını, zira hafta sonlarında da insan ruhunda iniş çıkışların benzer bir grafik izlediğini söylüyorlar. Günün aydınlık olduğu saatlerin de Tweet’lerdeki ruh halini değiştirdiği gözleniyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's