Türkiye İnternet Kullanım Araştırması


IAB Türkiye’nin internet kullanımı ve internetten alışveriş konusunda yaptığı İnternet Ölçümleme Araştırması’na göre Türkiye’de internetten alışveriş yapanların sayısı 6 ayda 875 bin 297’den 2.5 milyona yükselerek 3 kata yakın artış gösterdi. Bu alışverişin yüzde 59’unu erkekler, yüzde 41’ini ise kadınlar gerçekleştirdi. Yani kadınların alışveriş alışkanlığına tepkili erkekler bu kez internet alışverişini patlatan taraf oldu.
Araştırmaya göre Türkiye’de 12 yaş üstü 24 milyon 375 bin internet kullanıcısı var. 25 yaş iüstü, yani alışverişten sorumlu internet kullanıcısı kitlenin sayısı ise 10.2 milyon kişiye ulaşıyor. Mesleki dağılımına baktığımızda öğrenciler 597 bin 228’lik kişi ssayısı ile internet alışverişinde birinci koltuğuna oturuyor. 474 bin özel sektör çalışanı sanal alışverişi tercih ederken, orta seviye yöneticilerin sayısı 328 bin 651’i, payı ise yüzde 13 civarında seyrediyor.
Yerleşim bölgelerine göre bakıldığında kırsal kesimin sanal alışverişten aldığı pay yüzde 10.34’te kalıyor. Gelir düzeyine göre alışveriş eğiliminde ise ‘Daha fazla kazanan, daha çok harcar” kuralı işliyor. AB Grubu toplamdan yüzde 39.17 pay alırken, C1 grubunun payı yüzde 29.85’i, C2’nin payı yüzde 25.72’yi buluyor. DE gelir grubu yüzde 5,26’da kalıyor. Alışveriş sıklığına bakıldığında ise sonuçlar alışveriş yapan sayısı kadar yüksek değil. Çükü sanal alışverişi tercih edenlerin yüzde 34.83’ü son 3 ay içinde sadece 1-2 kez alışveriş yapmış. 3 aylık dönem içinde 3-5 kere internet alışverişi yapanların oranı yüzde 27.15 olurken, 6-10 kere alışveriş yapanların oranı yüzde 10.86’ya, 10’dan fazla yapanların oranı ise yüzde 14’e düşüyor. “3 aydır sanal alışveriş yapmadım” diyenlerin oranı ise yüzde 16.24’ü buluyor.
Ödemede ise kredi kartı tercih edilen yöntemler arasında açık ara önde. Yüzde 58.32 internet alışverişini kartla ödeme yoluna giderken, yüzde 13 “Ben ödemeyi ürün evime gelince, kapıda yaparım” diyor. Banka havalesi ve EFT tercih edenlerin oranı yüzde 11.85’i bulurken, yüzde 8.14 ise sanal kart kullanmayı tercih ediyor.
İnternet kullanımında 25-34 yaş arası yüzde 26 payla lider. 18-24 yaş grubu yüzde 25 pay alırken, 12-17 yaş grubunun payı yüzde 22’yi buluyor. 55 yaş üstü ise yüzde 4 ile sonuncu durumda.

kn:gennaration

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's