27 Kasım 2011 Pazar

Çalışan Kadınların Satın Alım Tercihleri İnternetten


Ipsos KMG’nin Çalışan Kadın Raporu’na göre çalışan kadınların hızlı tüketim ürünlerine yaptığı harcamalar çalışmayanlara göre yüzde 20 arttı. Böylece iki grup arasındaki harcama farkı son 4 yılın en yüksek seviyesine çıktı. Çalışan kadınların kişisel bakım ürünlerine daha fazla para ayırdığı da dikkat çekti. Çalışan kadınlar, çalışmayanlara göre kâğıt ürünlerine yüzde 10, saç ürünlerine yüzde 13 daha pay ayırıyor. Vücut ürünlerinde bu fark yüzde 38’e yükseliyor. Dışarıda çalışsa bile kadınların ailede gıda, içecek ve eve dair diğer alışverişlerde sorumlu kişi olmaya devam ettiğini ortaya koyan araştırmaya göre çalışan kadınlar çalışmayanlara göre daha yüksek gelir grubu bireylerden oluşuyor ve neredeyse yarısı Marmara Bölgesi’nde yaşıyor. BIM ve Migros her iki grubun en çok ziyaret ettiği zincir kanallar olurken, BIM çalışmayan kadının, Migros ise çalışan kadının en çok tercih ettiği kanal olarak ilk sırada yerini alıyor. Çalışan kadının hane tüketim ürünleri harcamasının yüzde 67’sini markalı ürünler, yüzde 6’sını da market markalı ürünler oluşturuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder