Hepsiburada e-ticaret raporu
Hepsiburada için Özetle 2010 :
2010 yılında müşterilerimiz en çok elektronik ürünler, oto
aksesuar ürünleri, ofis kırtasiye, kitap ve filmin yanı sıra sağlık güzellik ve
giyim ürünleri satın aldı.
Yaptığımız incelemeler kadınların çocukları için daha çok
alışveriş yaptığını gösteriyor. Kadın üyelerimizin yaptığı bebek-çocuk
alışverişi, kendileri için yaptıkları
giyim ayakkabı ve aksesuar alışverişinden önde geliyor.
Hem cep telefonu alışverişinde hem de kontör alışverişinde
erkekler, kadınları çok geride bırakıyor.
Sanılanın aksine erkekler oyun/oyun konsollarından çok
kozmetik ürünleri satın alıyor.
2010 yılını daha çok evde oturarak geçirdik. Çünkü rapora
göre en fazla satılan ürünler, kitap, film, tv, ev sinema sistemi ve hobi
ürünleri ile oyunlardır.
İnterneti artık daha çok seviyoruz. Geçen yıla oranla
internet sitelerinde kalma süresi 2 kat arttı. Geçen yıl 5 dakika olan süre,
2010 yılında 10 dakikaya çıktı.
Son teknolojiye çok meraklıyız ve hemen alıp kullanıyoruz.
Yeni çıkan notebooklar, cep telefonları, tablet PCler çok satan ve en çok
aranan ürünlerin başında geliyor.
Güzelliğimize düşkünüz, sağlık ve kozmetik ürünlerini de
internetten almayı tercih ediyoruz.
TV’lerimiz büyüdü. 2010 yılının en çok satan ürünleri
arasında 42 inçlik TV’ler dikkat çekiyor.
Çok sıcak bir yaz geçirdiğimizin göstergesi bu raporda da
ortaya çıkıyor. En çok aranan kelime KLIMA olurken klima satışları da önceki
yıllara oranla ciddi artış gösterdi.
2010 yurtdışı siparişleri de gözle görülür şekilde artış
gösterdi. En çok sipariş verilenlerin, elektronik ürünler olması şaşırtıcı bir
veri olarak göze çarpıyor.
Anadolu da internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Sitedeki alışverişlerin %60’ı üç büyük şehir dışındaki Anadolu’dan geliyor.
İstanbul, Ankara ve İzmir siparişleri ise toplamın %40’ını oluşturuyor.
Hediye kültürü de ülkemizde artık iyice yerleşti. Hediye alırken internetin tercih edilmesi de
ilginç bir veri olarak karşımıza çıkıyor. Normal zamanlardaki alışverişlere
göre, hediye dönemlerinde %30 artış kaydediliyor. 2010’ da kadınlar online
alışverişi çok sevdi.
2010 da Hepsiburada.com’a yeni üye olanların %40’a yakını
kadın kullanıcılar.
Kadınlar sağlık ve kozmetik alışverişlerini adette ve ciroda
büyüme %100lerin üzerinde.
Sağlık adet %25 – ciro %15
Kozmetik adet %90 – ciro %130
Benim en çok ilgimi çeken ve üzerinde durduğum konu
ise kadınların e-alışveriş kullanım oranın sürekli artması oldu.İlerleyen
dönemlerde kadınların toplam alışverişte erkekleri geçeceğini söylemek sanırım
falcılık olmaz.Yeni açılan ve kadınları hedefleyen özel alışveriş siteleri ile
birlikte bu durum daha kısa sürede gerçekleşecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder