Hepsiburada e-ticaret raporu


Hepsiburada için Özetle 2010 :

2010 yılında müşterilerimiz en çok elektronik ürünler, oto aksesuar ürünleri, ofis kırtasiye, kitap ve filmin yanı sıra sağlık güzellik ve giyim ürünleri satın aldı.
Yaptığımız incelemeler kadınların çocukları için daha çok alışveriş yaptığını gösteriyor. Kadın üyelerimizin yaptığı bebek-çocuk alışverişi,  kendileri için yaptıkları giyim ayakkabı ve aksesuar alışverişinden önde geliyor.
Hem cep telefonu alışverişinde hem de kontör alışverişinde erkekler, kadınları çok geride bırakıyor.
Sanılanın aksine erkekler oyun/oyun konsollarından çok kozmetik ürünleri satın alıyor.
2010 yılını daha çok evde oturarak geçirdik. Çünkü rapora göre en fazla satılan ürünler, kitap, film, tv, ev sinema sistemi ve hobi ürünleri ile oyunlardır.
İnterneti artık daha çok seviyoruz. Geçen yıla oranla internet sitelerinde kalma süresi 2 kat arttı. Geçen yıl 5 dakika olan süre, 2010 yılında 10 dakikaya çıktı.
Son teknolojiye çok meraklıyız ve hemen alıp kullanıyoruz. Yeni çıkan notebooklar, cep telefonları, tablet PCler çok satan ve en çok aranan ürünlerin başında geliyor.
Güzelliğimize düşkünüz, sağlık ve kozmetik ürünlerini de internetten almayı tercih ediyoruz.
TV’lerimiz büyüdü. 2010 yılının en çok satan ürünleri arasında 42 inçlik TV’ler dikkat çekiyor.
Çok sıcak bir yaz geçirdiğimizin göstergesi bu raporda da ortaya çıkıyor. En çok aranan kelime KLIMA olurken klima satışları da önceki yıllara oranla ciddi artış gösterdi.
2010 yurtdışı siparişleri de gözle görülür şekilde artış gösterdi. En çok sipariş verilenlerin, elektronik ürünler olması şaşırtıcı bir veri olarak göze çarpıyor.
Anadolu da internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Sitedeki alışverişlerin %60’ı üç büyük şehir dışındaki Anadolu’dan geliyor. İstanbul, Ankara ve İzmir siparişleri ise toplamın %40’ını oluşturuyor.
Hediye kültürü de ülkemizde artık iyice yerleşti.  Hediye alırken internetin tercih edilmesi de ilginç bir veri olarak karşımıza çıkıyor. Normal zamanlardaki alışverişlere göre, hediye dönemlerinde %30 artış kaydediliyor. 2010’ da kadınlar online alışverişi çok sevdi.
2010 da Hepsiburada.com’a yeni üye olanların %40’a yakını kadın kullanıcılar.
Kadınlar sağlık ve kozmetik alışverişlerini adette ve ciroda büyüme %100lerin üzerinde.
Sağlık adet %25 – ciro %15
Kozmetik adet %90 – ciro %130
Benim en çok ilgimi çeken ve üzerinde durduğum konu ise kadınların e-alışveriş kullanım oranın sürekli artması oldu.İlerleyen dönemlerde kadınların toplam alışverişte erkekleri geçeceğini söylemek sanırım falcılık olmaz.Yeni açılan ve kadınları hedefleyen özel alışveriş siteleri ile birlikte bu durum daha kısa sürede gerçekleşecektir. 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics