e-ticaret bölümü hangi rapor türlerini içerir?




Genel Bakış: Rapor sitenizdeki e-ticaret etkinliğine bir genel bakış sunar. Gelir, satın almaların değeridir. Dönüşüm Oranı, bir satın alma ile sonuçlanan ziyaretlerin yüzdesidir. İşlemler, satın alma siparişlerinin sayısıdır ve Ortalama Sipariş Değeri bu satın almaların her birinden elde edilen ortalama gelirdir. Satın Alınan Ürünler, kaç tane farklı ürünün (SKU'nun) satıldığını gösterir.

Toplam Gelir: Gelir, satın almaların sayısı ve ortalama satın alma geliri ile belirlenir. Gelirinizi en üst düzeye çıkarmak için uygulayabileceğiniz bazı önemli adımlar şunladır:

Satın alma hedefli reklam verin ve etkili reklamlar yazın (bkz. Trafik Kaynakları raporları)
Açılış sayfalarınızın, reklamlarınızda söz verdiğiniz bilgileri, hizmetleri ya da ürünleri gösterdiğinden emin olun (hemen çıkma oranlarını en aza indirmek için İçerik raporlarını inceleyin)
Dönüşüm hunilerinizi, çıkış işlemini tamamlamadan sayfadan çıkan potansiyel müşteri sayısını azaltmak üzere basitleştirin (Hedefler raporlarını inceleyin)
Dönüşüm Oranı:: Bu rapor, sitenize yapılan satın alma ile sonuçlanan ziyaretlerin oranını gösterir. Dönüşüm oranlarının zaman içinde izlenmesi, pazarlamanızın ve web sitenizin ziyaretçileri müşterilere dönüşümde ne kadar etkili olduğunu belirlemenin etkili bir yoludur. Dönüşüm oranlarının, pazarlama ve site verimliliğini değerlendirmeye karşı en yararlı şirkete özgü performans değerlendirmesi olduğunu unutmayın; çünkü dönüşüm oranları işletmelere göre belirgin ölçüde farklılık gösterebilir (aynı sektörde bile).

Ortalama Sipariş Değeri: Ortalama sipariş değerinin zaman içindeki değişimini izlemek, aktif olarak pazarladıkları ürünleri ve hizmetleri değiştirebilecek siteleri kataloglamak için önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi, çapraz promosyonların işe yarayıp yaramadığını görmek için bu ölçümü izler. Bu önemli ölçüm birçok üst düzey idari raporda ve hissedar raporunda kullanılmaktadır.

Ürüne Genel Bakış (Ürün Performansı): Her bir üründen ne kadar satış yapıyorsunuz? Bu rapor satılan kalem sayısını, toplam geliri, ortalama fiyatı ve online sattığınız her bir ürüne ilişkin ortalama sipariş miktarını gösterir. İncelemek ve ayrıntıları görüntülemek için herhangi bir SKU'yu tıklayın.

Ürün SKU'ları (Ürün Performansı): Bu rapor, her SKU için satılan kalem sayısını, toplam geliri, ortalama fiyatı ve online sattığınız her bir ürüne ilişkin ortalama sipariş miktarını gösterir.

Kategoriler (Ürün Performansı): Her bir ürünün kategorisinin, ürünün ve SKU'nun ne kadarını satıyorum? E-ticaret sitelerinde, alakalı içeriğin, promosyonların ve reklamların oluşturulması için hangi ürünlerin online satıldığını anlamak çok önemlidir. Bu rapor satılan kalem sayısını, toplam geliri, ortalama fiyatı ve online sattığınız her bir ürüne ilişkin ortalama sipariş miktarını gösterir.

İşlemler: Bu rapor, işlemlerinizin denetimi için kullanışlı olan ve sitenizdeki tüm işlemleri içeren bir listedir.

Satın Alma Ziyaretleri: Ziyaretçilerin satın alma işlemi yapması için kaç ziyaret gereklidir? Sitenizin genel başarısı için satış döngünüzün anlaşılması önemlidir. Bu rapor, ziyaretçileriniz müşterilere dönüşmesi için kaç tane ziyaret gerektiğini, dolayısıyla potansiyel müşterilerinize erişmek için ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olur.

Satın Alma Süresi: Ziyaretçilerin bir mal ya da hizmet satın alması için ne kadar zaman gereklidir? Sitenizin genel başarısı için satış döngünüzün anlaşılması önemlidir. Bu rapor, ziyaretçileriniz müşterilere dönüşmesi için ne kadar süre gerektiğini, dolayısıyla potansiyel müşterilerinize erişmek için ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's