e-ticaret bölümü hangi rapor türlerini içerir?
Genel Bakış: Rapor sitenizdeki e-ticaret etkinliğine bir
genel bakış sunar. Gelir, satın almaların değeridir. Dönüşüm Oranı, bir satın
alma ile sonuçlanan ziyaretlerin yüzdesidir. İşlemler, satın alma
siparişlerinin sayısıdır ve Ortalama Sipariş Değeri bu satın almaların her
birinden elde edilen ortalama gelirdir. Satın Alınan Ürünler, kaç tane farklı
ürünün (SKU'nun) satıldığını gösterir.
Toplam Gelir: Gelir, satın almaların sayısı ve ortalama
satın alma geliri ile belirlenir. Gelirinizi en üst düzeye çıkarmak için
uygulayabileceğiniz bazı önemli adımlar şunladır:
Satın alma hedefli reklam verin ve etkili reklamlar yazın
(bkz. Trafik Kaynakları raporları)
Açılış sayfalarınızın, reklamlarınızda söz verdiğiniz
bilgileri, hizmetleri ya da ürünleri gösterdiğinden emin olun (hemen çıkma
oranlarını en aza indirmek için İçerik raporlarını inceleyin)
Dönüşüm hunilerinizi, çıkış işlemini tamamlamadan sayfadan
çıkan potansiyel müşteri sayısını azaltmak üzere basitleştirin (Hedefler
raporlarını inceleyin)
Dönüşüm Oranı:: Bu rapor, sitenize yapılan satın alma ile
sonuçlanan ziyaretlerin oranını gösterir. Dönüşüm oranlarının zaman içinde
izlenmesi, pazarlamanızın ve web sitenizin ziyaretçileri müşterilere dönüşümde
ne kadar etkili olduğunu belirlemenin etkili bir yoludur. Dönüşüm oranlarının,
pazarlama ve site verimliliğini değerlendirmeye karşı en yararlı şirkete özgü
performans değerlendirmesi olduğunu unutmayın; çünkü dönüşüm oranları
işletmelere göre belirgin ölçüde farklılık gösterebilir (aynı sektörde bile).
Ortalama Sipariş Değeri: Ortalama sipariş değerinin zaman
içindeki değişimini izlemek, aktif olarak pazarladıkları ürünleri ve hizmetleri
değiştirebilecek siteleri kataloglamak için önemlidir. Birçok e-ticaret sitesi,
çapraz promosyonların işe yarayıp yaramadığını görmek için bu ölçümü izler. Bu
önemli ölçüm birçok üst düzey idari raporda ve hissedar raporunda
kullanılmaktadır.
Ürüne Genel Bakış (Ürün Performansı): Her bir üründen ne
kadar satış yapıyorsunuz? Bu rapor satılan kalem sayısını, toplam geliri,
ortalama fiyatı ve online sattığınız her bir ürüne ilişkin ortalama sipariş
miktarını gösterir. İncelemek ve ayrıntıları görüntülemek için herhangi bir
SKU'yu tıklayın.
Ürün SKU'ları (Ürün Performansı): Bu rapor, her SKU için
satılan kalem sayısını, toplam geliri, ortalama fiyatı ve online sattığınız her
bir ürüne ilişkin ortalama sipariş miktarını gösterir.
Kategoriler (Ürün Performansı): Her bir ürünün
kategorisinin, ürünün ve SKU'nun ne kadarını satıyorum? E-ticaret sitelerinde,
alakalı içeriğin, promosyonların ve reklamların oluşturulması için hangi
ürünlerin online satıldığını anlamak çok önemlidir. Bu rapor satılan kalem
sayısını, toplam geliri, ortalama fiyatı ve online sattığınız her bir ürüne
ilişkin ortalama sipariş miktarını gösterir.
İşlemler: Bu rapor, işlemlerinizin denetimi için kullanışlı
olan ve sitenizdeki tüm işlemleri içeren bir listedir.
Satın Alma Ziyaretleri: Ziyaretçilerin satın alma işlemi
yapması için kaç ziyaret gereklidir? Sitenizin genel başarısı için satış
döngünüzün anlaşılması önemlidir. Bu rapor, ziyaretçileriniz müşterilere
dönüşmesi için kaç tane ziyaret gerektiğini, dolayısıyla potansiyel
müşterilerinize erişmek için ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini
anlamanıza yardımcı olur.
Satın Alma Süresi: Ziyaretçilerin bir mal ya da hizmet satın
alması için ne kadar zaman gereklidir? Sitenizin genel başarısı için satış
döngünüzün anlaşılması önemlidir. Bu rapor, ziyaretçileriniz müşterilere
dönüşmesi için ne kadar süre gerektiğini, dolayısıyla potansiyel
müşterilerinize erişmek için ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini
anlamanıza yardımcı olur.
Yorumlar
Yorum Gönder