BKM Raporu: e-ticaret hacmi
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) 2011 yılının ilk 3 ayına
ışık tutan e-ticaret kullanım verilerini açıkladı. E-ticaret sitelerinde kredi
kartı işlemlerinin %40 oranında arttığını gösteren rapor sektörün geleceğine
dair umut veriyor.
BKM verilerine göre 2011′in ilk 3 aylık döneminde yerli ve yabancı kredi kartları ile
elektronik ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların işlem adedi 28 milyonu
geçmiş. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %40′lık bir artışı
gösteren bu gelişme, e-ticaret cirosunu da %45 oranında arttırarak 4.8 milyar
TL‘ye yükseltmiş. E-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapanlar işlem başına
ortalama 172 TL gibi yüksek bir rakam ödemiş ve dakikada ortalama 217
işlem yapılmış.
2010′un 3. çeyreğine benzer pozitif bir tabloyla karşılaştığımız sonuçlara
göre hizmet sektörü en çok harcama yapılan kategoriyi oluşturuyor. Hizmet
sektörünü takip eden kategoriler ise havayolları, elektronik eşya ve
bilgisayar.
Hizmet sektörü, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre cirosunu
%96 oranında arttırarak 790 Milyon TL’ye yükseltmiş. İşlem adedinde ise %63
oranında artış yaşanmış. Hizmet sektörü olarak tanımlanan kategorinin spor
salonu ve restoran gibi işletmeler olduğu paylaşılıyor ki bu da grup alışveriş
etkisinin e-ticarete hız kazandırdığını net olarak gösteriyor. Yine aynı
kategoriye giren vergi ödemeleri de kredi kartı kullanımının ne kadar farklı
alanlara kaydığını gösteriyor.
Tüm harcamalar içinde havayolu kategorisinin de ön sıralarda
olduğunu görüyoruz. Uçakla seyahati tercih eden kişilerin e-ticareti de
uçurmaya çalıştığına yorabileceğimiz bu kategori, geçen yılın ilk çeyreğine
göre işlem adedinde %31′lik, cirosunda ise %56‘lık bir büyüme sağlamış. Havayolu
harcamalarında, işlem başına ortalama 247 TL harcamışız.
2011′in ilk aylarında e-ticarette önde bir diğer kategoride ise elektronik
eşyalar ve bilgisayarlar var. Cep telefonu harcamalarını da kapsayan bu
kategoride işlem başına yapılan harcamalar 190 TL‘yi bulmuş. Elektronik
cihazlara daha çok erkekler ilgi gösterirken, kadınların online alışveriş
tercihi elbette ki kozmetik ürünleri ve tekstilden yana olmuş.
Dünyanın sayılı internet nüfusları arasında olan ülkemizin
eticaret potansiline yönelik iyi bir referans olacak 2011 ilk çeyrek sonuçları,
inanıyorum ki yükselişini koruyacak ve bu alandaki girişimlerin önünü açmaya
devam edecektir. Son duruma baktığımızda toplam kredi kartı sayısının 2011
Şubat ayı itibariyle 47.4 milyonun üzerinde olduğunu görüyoruz ve bu sene eticaret hacmimizin 20 milyar
TL’yi rahat rahat geçeceğini tahmin ediyoruz.
Yorumlar
Yorum Gönder