BKM Raporu: e-ticaret hacmi


Bankalararası Kart Merkezi (BKM) 2011 yılının ilk 3 ayına ışık tutan e-ticaret kullanım verilerini açıkladı. E-ticaret sitelerinde kredi kartı işlemlerinin %40 oranında arttığını gösteren rapor sektörün geleceğine dair umut veriyor.
BKM verilerine göre 2011in ilk 3 aylık döneminde yerli ve yabancı kredi kartları ile elektronik ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların işlem adedi 28 milyonu geçmiş. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %40lık bir artışı gösteren bu gelişme, e-ticaret cirosunu da %45 oranında arttırarak 4.8 milyar TL‘ye yükseltmiş. E-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapanlar işlem başına ortalama 172 TL gibi yüksek bir rakam ödemiş ve dakikada ortalama 217 işlem yapılmış.
2010un 3. çeyreğine benzer pozitif bir tabloyla karşılaştığımız sonuçlara göre hizmet sektörü en çok harcama yapılan kategoriyi oluşturuyor. Hizmet sektörünü takip eden kategoriler ise havayolları, elektronik eşya ve bilgisayar.
Hizmet sektörü, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre cirosunu %96 oranında arttırarak 790 Milyon TL’ye yükseltmiş. İşlem adedinde ise %63 oranında artış yaşanmış. Hizmet sektörü olarak tanımlanan kategorinin spor salonu ve restoran gibi işletmeler olduğu paylaşılıyor ki bu da grup alışveriş etkisinin e-ticarete hız kazandırdığını net olarak gösteriyor. Yine aynı kategoriye giren vergi ödemeleri de kredi kartı kullanımının ne kadar farklı alanlara kaydığını gösteriyor.
Tüm harcamalar içinde havayolu kategorisinin de ön sıralarda olduğunu görüyoruz. Uçakla seyahati tercih eden kişilerin e-ticareti de uçurmaya çalıştığına yorabileceğimiz bu kategori, geçen yılın ilk çeyreğine göre işlem adedinde %31lik, cirosunda ise %56‘lık bir büyüme sağlamış. Havayolu harcamalarında, işlem başına ortalama 247 TL harcamışız.
2011in ilk aylarında e-ticarette önde bir diğer kategoride ise elektronik eşyalar ve bilgisayarlar var. Cep telefonu harcamalarını da kapsayan bu kategoride işlem başına yapılan harcamalar 190 TL‘yi bulmuş. Elektronik cihazlara daha çok erkekler ilgi gösterirken, kadınların online alışveriş tercihi elbette ki kozmetik ürünleri ve tekstilden yana olmuş.
Dünyanın sayılı internet nüfusları arasında olan ülkemizin eticaret potansiline yönelik iyi bir referans olacak 2011 ilk çeyrek sonuçları, inanıyorum ki yükselişini koruyacak ve bu alandaki girişimlerin önünü açmaya devam edecektir. Son duruma baktığımızda toplam kredi kartı sayısının 2011 Şubat ayı itibariyle 47.4 milyonun üzerinde olduğunu görüyoruz  ve bu sene eticaret hacmimizin 20 milyar TL’yi rahat rahat geçeceğini tahmin ediyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics