İNSANLARI İDARE ETMENİN TEKNİK ESASLARI



KISIM 1: TENKİT ÇOK TEHLİKELİ BİR KIVILCIMDIR

-Bütün tenkitler yuvalarından uçan güvercinler gibi yuvalarına dönmeye mahkumdurlar.
...
-Tenkit, insanın en çok değer verdiği "ben"liğini yaralıyor, onun hiddetlenmesine neden oluyor.

-İnsan kupkuru bir mantık yaratığı değildir. İnsan his yaratığıdır. Gururu, nefsi, inançları, peşin hükümleri, doğruluğuna kesin inandığı yolları vardır.

-Çok tehlikeli bir kıvılcımdır tenkit. Bu kıvılcım, bir barut fıçısından farksız olan insan gururunu anında patlatabilir.

-Bal toplamak isteyen kovanı dağıtmasın.

KISIM 2: İNSANLARI İDARE ETMENİN BÜYÜK SIRRI; O İŞİ YAPMA ARZUSU UYANDIRMAK

-İnsanlara iş yaptırmanın en kestirme yolu insanlar da o işi yapma arzusu uyandırmaktır.

-Güzel sözler duyma, takdir edilme arzusu insanın içini kemiren açlıkların, susuzlukların en şiddetlisidir. Bu açlığı ve susuzluğu gidermeyi bilen insanlar başkalarını avuçlarının içine alabilirler.

-Hayatta rastladığım her kişi hiç olmazsa bir yönü ile benden üstündür. Dolayısıyla herkesten öğreneceğim birşey vardır.


KISIM 3: OLTAYA UYGUN YEM TAKMAYANLAR BALIK TUTAMAZLAR

-Hiçkimse sizin arzularınızı düşünmez. Yalnız kendi arzularını düşünürler. Siz de öyle değil misiniz? Bir insanı etkilemenin biricik çaresi onun istekleriyle ilgilenmek, onun isteklerine değer vermek, onun isteklerinin önemini kabul etmektir.

-Davranışlarımızın kaynağı arzu ve isteklerimizdir. Hangi alanda çalışıyor olursanız olun başkalarında kuvvetli bir istek meydana getirebilirseniz insanlar yanınızda olur. Bunu başaramayan yalnızlığa mahkumdur.

-Başarının bir sırrı varsa, karşınızdakinin bakış açısını kavramak ve O'nun gözüyle görebilmektir.

-İnsan doğasında en önemli ihtiyaç kendini tanımak ve ifade etmektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics