İletişime Yön Verme Taktikleri



  • Kişinin güvenlik duvarlarını, size olan şüphelerini ortadan kaldırmak istiyorsanız, karşınızdaki kişinin hareketlerine uyum sağlayın. Anlattıklarını onaylayın. Onun gibi düşündüğünüzü yada onun gibi düşünenlerin olduğunu örneklendirin.

  • İnsanlar kötü deneyimlerini ve sıra dışı olayları anımsarlar. Kendi güvenlik durumlarını ihlal edicek ve yakınlarına olumsuz deneyimler katıcak konulardan uzak dururlar. Karşıdakiyle iletişime başladığınızda kişide bu gibi önyargı veya kötü imajlar sezdiğinizde; onları yaptıkları iyi deneyimleri, konu hakkındaki harika olayları anlatarak geleceklerine daha güvenli bakmalarını sağlayın.

  • İnsanlar olayların nasıl bittiğini anımsarlar ve bu geçmişe yönelik olarak yaptıkları seçimlerde aldıkları tecrübeler, iletişim sürecin geneline yansır.

  • Bir insanın davranışlarını yönlendirmek istiyorsanız, anlaşılır talimatlar ve aşamalı bir plan sunun. Bir insandan “ bir şeyi yapmayı bırakmasını”, “bir iş bulmasını”, “kendisine dikkat etmesini”, “sesini kesmesini” istemeniz başarısız olmaya mahkumdur. Çünkü bunlar birer talimat değildir. Bu durumlarda yapmanız gereken mesajınızı adım adım talimatlar halinde iletmenizdir.

  • İşe yarıyan yöntemlerden biri de, karşınızdaki kişiyi hedeflediğiniz davranışı gerçekleştirdiğini hayal etmesini sağlamaktır. Bu bir emlakçının size evi satmadan önce evi gezdirip odalarda kendinizi hayal ettirecek cümleler kurması, bir otomobil satıcısının size ilgilendiğiniz aracın anahtarını verip deneme sürüşü yapmanıza izin vermesinin nedenidir.

  • Bazı kişilerin konu hakkında sizin görüşünüze ters bir inancı olabilir. İnançları değiştirmek güç olabilir. Bir insanı ikna etmekte kullanabileceğiniz birkaç  Temel yöntem vardır. İnsanlara inançlarının yanlış olduğunu göstermek amacıyla sağlam kanıtlar sunarsanız onların inançlarına daha sıkı sarıldığını görürsünüz. Bu durumda kilit nokta; karşınızdaki kişinin kendi inancını sorgulamasını sağlamaktır. Onları zorlarsanız sizden uzak bir tutum içerisine girerler.

  • İnsanlar iletişime başlamadan evvel sizin ne kadar çok şey bildiğinize aldırmazlar. İletişim başlangıcında etkili olan onlarla ne kadar ilgilendiğinizdir.

  • UYUM olmazsa, güven de olmaz, inanç da olmaz, ikna da olmaz..

  • Karşınızdaki kişinin ilgi alanlarını bilmek, hangi konularda ortak konuşmalar yapabileceğiniz konusunda çok önemlidir. Kişinin iletişim esnasında kişisel güvenlik duvarlarını indirmesine yarar sağlar. Bu sizden alıcağı yeni bilgileri onaylamasına ve kabul edilmesine olanak sağlar. Karşınızdaki kişi ile sohbet ederken, şüphesiz sizin bildiğiniz ve ilgi duyduğunuz konularda sohbet etmesi sizin konuşurken daha rahat hissetmenizi sağlar.


  • Davranışlarını yada paylaştığınız deneyimlerle onlar gibi olduğunuzu ve size güvenmelerini sağlamalısınız.

“İnsanlar size inanmadığı sürece, gerçekler gerçek sayılmaz. Ne anlattığınızı bilmedikleri sürece size inanmazlar. Sizi dinlemedikleri sürece ne anlattığınızı bilemezler. İlgilerini çekmediğiniz sürece sizi dinlemezler. Orijinal, yeni, farklı bir şey anlatmadığınız sürece ilgilerini çekemezsiniz.” William Bernbach

  • iletişime geçtiğiniz kişiye ayak uydurmanız önemlidir.
  • Etkin vücut dili kullanımı karşıdaki ile ilgilendiğinizi belirten bir vücut dili söylediklerini onaylıyan kafa sallama hareketi ve onun anlattıklarıyla uyumlu olmak iletişim sürecine pozitif etki sağlar.

  • Sesinizi etkin bir şekilde kullanmanız, akıcı olmanız,

  • Kusurlarınızı itiraf etmek karşıdakine yakın olayı bir izleyici gözüyle kendinizi eleştirmeniz daha güvenilir bir iletişime ön bir kapı açmış olursunuz. Benzer şekilde  başarılı olduğunuz konularda mütevazi ve uzlaşımcı bir halde olmanız sizi iletişimde daha başarılı bir hale geçirecektir. Alçakgönüllü olmanız talep ve iddialarınızın daha kabul edilir olmasını sağlayacaktır.

  • Paylaşımcı olmak iletişimde çok önemlidir. Paylaşım yapmak, yardım etmek kişinin kendi özbenliğine attığı birer can simidi gibidir der Eric Hoffer. İnsanlara yardım etmek nasıl kendi içimizde bir huzura ve rahatlamaya, empati kurarak değer bilincine ulaşmamıza yardımcı olur. İletişime geçtiğiniz kişilerin özbenliğine dokunmanıza ilişkilerinizdeki empati yeteneğinizi arttırmanızı ve kişiler arasındaki iletişim düzeyinizi katlamanızı sağlar.

  • Ortak düşmanlar bulmak kişiler arasında bir grup aidiyeti olgusuna uygun olduğu için iletişimde karşınızdakinden alıcağınız bilgi dahilinde kullanılması durumunda etkili bir yoldur. Büyük kitleleri yöneten  liderler bunu kimi durumlarda etkili bir şekilde kullanmıştır. Hitlerin Yahudileri hedef alması.. Sünni Osmanlının en güçlü döneminde komşusu kendi sınırlarını kişiler arasında çekmek ve güçlü Osmanlıdan korunmak için kullanan şii İran gibi…

  • Kişiler arası iletişimde saygı görme isteği iletişime yeni başlıyan kişiler arasında daha ılımlı bir ortam oluştururlar.

  • İletişim esnasında konu hakkında sıra dışı bilgiler sunmanız, karşınızdakini şaşkına uğratmanız yada sürpriz yapmanız ilişkinizi olumlu etkiler. Bu karşınızdakini yeni konularda daha rahat bir şekilde ikna etmenizi sağlar.

  • İletişim esnasında net bilgiler sunmanız ve karşıdakine en ufak bir bilgide dahi tam olarak emin olup olmadığınızı sunmanız kendilerini sizle olan iletişimlerinizde daha rahat hissetmelerini sağlar.
.
  • Can kulağı ile dinlemek karşıdakinin anlattıklarını onaylamak, katılmak ve eklemeler yaparak iletişimde hakimiyet kazanmanızı sağlar.

  • Kapınız her zaman dostlara açık olsun. “Bir kişiyi davanıza katmak istiyorsanız, öncelikle o kişiyi, samimi bir dostu olduğunuza inandırın.” Abraham Lincoln
  • İnsanların düşüncelerinin onaylanması ve kendi görüşleriyle ortak bir grubun içerisinde hissetmeleri onları olumlu yönde iletişime odaklar.

  • Hipnotik dil kalıplarını kullanmak ikna etmede yararlıdır.

  • Bedeniniz sizinle aynı dili konuşmalıdır. %55 yüz ifadeleriniz, %38 ses özellikleri, %7 sözleriniz iletişiminizi oluşturur.

  • Görsel, işitsel ve hissel iletişim kişiyi ikna da önemlidir. Kişi bilinç altına yerleşmiş yargılar dahilinde karar verir. Teknolojinin bize sunduğu kolaylıklar ile kişi ile daha yoğun bir iletişim verecekleri kararlarda çok etkilidir.

  • İnsanları deneyim içerisine katmanız durumunda, taleplerinizi daha büyük bir istek ve enerjiyle gerçekleştirirler. Bedenlerini harekete geçirdiğinizde, zihinleri de bedenlerini takip edecektir.

  • Müziğin bedenimiz ve ruhumuz arasında henüz açıklanamayan bir bağı vardır. Bunu ikna yöntemlerinde etkili bir şekilde kullanmak kişinin alıcağı kararları etkiler Mağaza, işyeri  vb.. müzikleri gibi..

  • İkna konusunda önemli bir silah ise bulunduğunuz mekanı etkili bir şekilde tasarlamanızdır. Örneğin; Hitler’in çalışma odası uzun dikdörtgen biçimindedir. İçeri giren kişi, ona otoriteyi, kanı, içgüdüleri çağırıştıran ve heyacanını arttıran kırmızı bir halıyla karşılaşır ve yürümeye, fakat ortaya geldiğinde bocalamaya başlar. Masa normalde olması gereken yerde yani karşıda değildir ve oturacağı sandalyeye ulaşması için halının dışına çıkması gerekmektedir. Kararsız kalıp bir süre sonra kafasında soru işaretleri ile halıdan ayrılır ve alçak sandalyeye oturur. Karşısında hemen kısa bir mesafede beyaz düz bir duvar vardır. Arkası ise büyük bir boşluktur ve arkasındaki pencereden gelen ışık arkasının sağlam olmadığını ona tüm görüşme boyunca hatırlatır. Hitler’in önü ise açık ve geniştir, arkasını ise duvara dayamıştır. Böyle bir durumda görüşmenin ipleri Hitler’in eline geçer. Dizayn ustası Hitler, belediye kararıyla Berlin gettolarında yaşayan Yahudiler’in evlerine giriş kapılarının alçak tutulmasını sağlar. Belirli yüksekliğin üzerinde bu gettolarda kapı yapılamaz. Tüm Yahudiler evlerine girip çıkarlarken başlarını eğerler. Savaş öncesi her gün kafasını eğdirdiğiniz insanları, savaş içinde Yahudi toplama kamplarına daha rahat yollarsınız.

1815 Viyana Antlaşmasıyla Avrupa düzeni sağlanacaktır. Avusturya-Macaristan Dışişleri Bakanı Meternih’in adıyla anılan ve Meternih düzeni denilen bu antlaşmaya 15 devlet katılır, fakat kimin nereye oturacağıyla ilgili, kimin içeri önce gireceğiyle ilgili tartışmalar o denli uzun sürer ki, sonunda yuvarlak masadaki toplantının yapılacağı salona tam onbeş kapı açılır! Tüm devletlerin temsilcileri aynı anda girer.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics