Uzmanlara göre Startup neden basarısız olur?

Kendi projemden yola çıkarak sorunların cozumlerini aramaya, sorunlara kendimden yola cıkarak cevap verecegim,

I- IDEA
* Starting your startup ideas for wrong reasons:
Kendi projemdeki fikrin ve vizyonun doğru oldugunu teyit ediyorum. Aynı domainde is yapan ve benzer calismaları yapan insanların proje hakkındaki yorumundan yola cıkarak...

* Your idea lacks in serving the market need:
Ortada projenin kullanılması için gerçek bir ihtiyaç var mı? sorusu hala kısmen soru işareti... Gerçek bir ihtiyaç olmadığını ama bir problem oldugunu ve ona çözüm sağladığını tespit etmiş durumdayım.

* People want complete products, not just ideas!
Bu suanki problemlerden birisi ozellikle yatırımcı ve collaboration yapma tarafında.. bu nedenle bu kısım için riske girip uygulamayı yaptıracağım.

* Unable to realize the competition:
Pazar ve alan suan uygun gorunuyor

* Failing to safeguard your intellectual property:
Bu alanda zayıfım

*Derivative idea:

II- PLANNING
* No business plan:
İş planım var. Cok fazla ihtimal ve senaryo üzerinden farklı farklı birçok detaylı finansal fizibilite var.

* No plan B or C:
Fikrin dönüşümü için farklı kurgularda gorusuldu. Bu nedenle uygunluk durumunda farklı senaryolara kayılabilecek.

*The entrepreneurial vacuum:

* Desire to scale up too early:
Bu kısım bende olabilir. Ama business'ı farklı yonleriyle ve kolayca kullanılması için bu sekilde duzenledim denebilir.

*Inability to pivot when required:
Baslangıc asamasından bu yana gidebileceğimiz yonler üzerinden ilerleyerek o yolların nerelere cıkacağını netlestirdik. Soz konusu durumlar değistiğinde isi cevirebileceğiz

III- LEADERSHIP
* Not having mentors:
Suan bende olmaması bir sıkıntı

* Choosing the wrong person as your partner:
Bu konuda deneyim kazandım ve farklı yollarla ozellikle yetenekleriyle projeye katkısı belirli olcekte kesin olan kısıleri ikna ederek ilerlemekteyim.

* Investors/Cofounders disharmony:
Bu konuda henüz bir sıkıntı yok

* Reluctance in getting your own hands dirty:

* Lack of investor interest / financing:
Projeyi sahiplenmiş kisilerin burada onemli oldugunu dusunuyorum ayrıca. PRojenin yapısının ve cikiciligi nedeniyle bu konuda sıkıntı gormuyorum.

* Following bad advice:
Bu duruma dusmemek icin olabildiğince filtreleyerek ve kararları dusunerek sorgulayarak veya farklı noktalarla danısarak almaya calısıyorum.

* More thinking than doing:
Bu konuda netleşmesi gereken surecleri atlattıgımız ıcın aksiyon yapamadıgımızı dusunuyorum ayrıca da dedike calısamadıgım ıcın sıkıntı goruyorum.

* Working in the business:
Dedike iste calısma konusu bir risk ve bunu dogru zamanda almak gerektiği kanaatindeyim.

* Half-hearted effort:

* Shortsightedness:
Bu konuda henuz sıkıntı yasamadım

* Egoism:
Boyle algılandıgı ama aslında hic egoist olmak istemediğim fakat, durumlar veya asırı logical dusundugum icin insani kısımlarda bocalayabiliyorum. Ozutunde egoist olmadıgımı dusundugum ve davranıslarımla gosterdıgım ıcın uzun vadede sıkıntı gormuyorum

*Inattentiveness:
Dedikasyonla cok baglantılı

*Inflexibility:
Fikirlere, insanlara ve sartlara karsı esnek olmanın onemli bir yetenegim oldugunu ozellikle zamanlama konusunda da basarılı olarak bu 2 ozelligi sinerjik kullandıgımı dusunuyorum.

IV- FINANCE
*Running out of cash:
Bu durumu cok iyi planlayarak, ozellikle farklı dostlardan da sartlı borclar alarak bir vade suresi bırakıp bunun uzerınden finansal destek mekanızması kurguluyorum. Buradaki ana amac ise bankadan daha avantajlı ve ek bir finansal enstruman olarak dostlardan destek almak

* Overemphasis on raising money:
Bu konuda cok dusunuyormusum gibi de gorunebilir fakat, aynı zamanda deneyimim de kısıtlı oldugu icin paradan cok deneyim 2leminde de kalıyorum.

*Too little is of no use as well!:
Bu konuyu dusunuyorum.

*Resorting to wrong source(s) of investment; Everything that glitters is not gold!:

V- HR MANAGEMENT
*Customer is NOT always the king - your employees are!
Bu konuyla ilgili de nasıl bir sirket kulturu yaratacagımı dusunuyorum. İnsanlara ilham verece kve birşeyler üzertmekten keyif alacakları bir alan olusturmam gerektiğini bilyiorum

*Not hiring the winners (wrong managers)

*Not the right team

VI- PRODUCT LAUNCH
*Timing
En uygun zamanın eylül ayları oldugunu dusunuyorum. Beta denemeleri icin ise yaz aylarında sosyal mekanlar kullanılabilir
*Location
Universite ve beyaz yaka kitlesinin uygun oldugunu dusunuyorum

VII- MARKETING
*Poor marketing

*Existing competitors are too hard to beat
Bu konuda suan bir sıkıntı yok ama mekanlara girmek ve onlarla işler yapmak isteyen cok fazla insan, firma var.

VIII- SALES
*No Sales
Son kullanıcı tarafında beni endişelendiren bir durum var ekstra hooklar eklemek gerekliliğini görüyorum.
Kurumsal kullanıcıların ise satış tarafında daha uygun biçimde ilerletileceği görüşündeyim. Ayrıca, bunun için de bir kısım finansman gerektiğini de öngörüyorum.
*Pricing
Bizim gamımızdaki satışlardan ürün fiyatı hassas ve diğer giderlerden dolayı cok minimal bir gelir kalabiliyor . Bunu onleyici şeyler eklesek de hizmet olarak kar marjımız cok yuksek degil. Son kullanıcıdan cok yaratacağımız ekosistem üzerinden gelir kazanacağımzıı dusunuyorum.

IX- OPERATIONS MANAGEMENT
*Focusing more on -supposed- profits than users
Fiyatlandırma kısmında da cok önemli bir detay. Burada daha kapsamlı tüm adımları ve senaryolarıyla dikkatlice incelenmeli

*Poor product
Ürünün zayıf ozellikleri daima kullanıcı ve operasyon ekibi tarafından tespit edilmeli süreç içerisinde deneyimlenen eksiklerin tespiti burada cok değerli

* Business model failure

* Over expansion

*Ignoring customer feedback

*Legal challenges

*Poor execution

*Pivot gone bad

*Poor allocation of resources

* No website

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's