İletişime Geçme İzniniz Var mı? Kaç Kişi?

Öğle yemeği öncesinde telefonunuza gelen pizza teklifi veya gün içerisinde hizmet sunmak için arayan çağrı merkezi çalışanı, telefonunuzda bir anda çıkan hizmet önerileri vb. kurumsal iletişim methodları kurumların tüketicilere dokunabildikleri en verimli mecralar olarak yıllardır yerini koruyor. Hatta mobildeki gelişmelere paralel olarak gelişerek devam ediyor. Özellikle mobil cihaz üzerinden yapılan iletişimler birinci mecra haline gelen mobilin dijital yeniliklerle getirdiği zenginlik ile artık daha akıllıca yapılabiliyor. Müşterilerin mobil kullanım alışkanlıkları, internet kullanımları, ziyaret ettikleri siteler, dolayısıyla ilgili alanları A’dan Z’ye data toplayan ve zenginleştiren kurumlar tarafından markaların hizmetine servis ediliyor. Tüketici ayağında mobilin son dönemde kazandığı çekiciliği de düşünürsek, her an dijitale dokunabilme özelliği ile telefonlarımızı asistanlarımıza çevirmiş durumda. Günde ortalama 150 kez bu ekrana bakıyoruz. Bu kişisel ekran dijitaldeki parmak izimizi de anlamlandırılmasına olanak sağlar halde.
Bu durum, altyapı sağlayıcılarına, veriyi anlamlandıran partilere müşteriyi anlamlandırma açısından büyük yetkinlikler veriyor. Dolayısıyla bu verinin sağlıklı bir biçimde katma değerli hizmetler haline dönüşmesi, müşteriye sunulan ürün ve hizmetlere ek bir ayrıcalık getirmesi açısından hukuki bir zemine oturtulması gerekiyordu. İletişimlerin kötüye kullanımı veya müşteriyi rahatsız edecek biçimde fazla veya alakasız veya isteği dışında gerçekleştirilmesinin önüne geçmek gerekiyordu. Bu nedenle, müşteri iletişim bilgisinin sağlıklı kullanılması adına izinli iletişim yasası 1.Mayıs sonrasında yürürlülüğe giriyor olacak. Yasa dışı veri iletişimlerinde kişi başına 15bin liradan cezalar söz konusu.
Peki kişinin izninin alınması süreci nedir? Nasıl olmalıdır?
Bu soruya en iyi cevap yasanın detaylı biçimde okunması ve analiz edilmesi ancak özetle, bundan sonra yapılan iletişimlerin hepsinde “iletişimden çıkış” seçeneği olmak durumunda. Bunun paralelinde müşteri veri tabanınızın iletişim izni yönetiminin; verilerin izin bilgisinin tutulması gerekli. Çoklu kanaldan müşterilerine dokunan firmaların ise kanal bazlı bir veri yönetimini esas alması daha doğru olacaktır. Bu bağlamda her kanala özgü kampanya ve teklif veya iletişim nedenini bir kampanya / üyelik adıyla farklı şekilde isimlendirmesinin tercih edileceğini düşünüyorum. Buna ek olarak bir diğer alternatif yol ise kampanya ve tekliflerin bir başka aracı tarafından yönetilip trafik sağlayıcı rolüyle firmanın kampanya iletişimlerine yaratıcı bir sos katarak veri yönetimini eline alması olacaktır. Özellikle, izinli veri iletişim bilgi onayının alınmasının marka oldukça zor olacağı süreç nedeniyle son kullanıcılara dokunacak ve firmalar ile müşteriler arasında köprü kuracak, marka için gerektiğinde yastık görevi görecek; markanın yapamayacağı esnekliği sağlayabilecek aracıların çıkabileceğini öngörüyorum.

Diğer yandan müşterinin iletişimlerini tek bir merkezden yönetmesi konusunda da çeşitli uygulamalar çıkabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics