E-ticaret siteleri için 32 farklı seo stratejisi

Online mağazaların optimizasyonu, farklı tarzlarda web siteleri (bloglar, dizinler, forumlar, küçük/büyük ölçekli işletmeler vs.) için pazarlamacıların internette yaptıkları promosyonlardan biraz daha farklıdır. e-Ticaret siteleri için SEO stratejileri tasarlamanın zor olduğu bilinir; özellikle de şirketler belli bir bütçeyi online pazarlama kampanyasına ayırmak veya yatırmak istemediğinde işler daha da zorlaşır. Yıllık bütçelerin oluşturulmaya başlandığı şu  zamanlarda bu olay çok daha farklı bir boyutta gelişmektedir.
Neden zor olduğuna dair birkaç sebep: 
  • Aslında kimse ürün sayfalarına link (doğal bağlantılar) vermek istemez. Yalnızca ürünü satan firmanın yan kuruluşuysa ya da o bağlantıdan komisyon alıyorlarsa link verirler.
  • İçerik fikirleri, özellikle de fiziksel ürün pazarlama odaklı olduğunda, son derece kısıtlıdır.
  • Birçok e-ticaret sitesinde, segmentlerine ayrılmış hedef trafiğe uygun arama sonuç sayfası gibi görev görmesi için (yalnızca bilgi veya muhtemel müşteri peşindeyse) optimize edilmesi gereken tonlarca sayfa bulunmaktadır.
E-Ticaret’te SEO Taktik Açısı
  • Doğru arama sonuç sayfasını optimize etmeye başlayın.
  • Link building sırasında kullanılan etik olmayan (ödemeli linkler ve ya spam yorum gibi otomatik linkler) yöntemlerden kaçının.
  • E-ticaret siteleri için en önemli link building stratejisi, sitenin kendi içinde bulunmaktadır; yani dahili ( internal ) linkin verilmesidir.
  • Promosyon içermeyen içeriği artırıp reklama daha az yer ayırın. İçinde bulunduğunuz piyasaları eğitmek, insanların ürününüzü satın almaları için yapacağınız en iyi birikimdir.
Aşağıda, e-ticaret mağazanızı optimize etmek için uygulayabileceğiniz bazı stratejiler bulunmaktadır. Ayrıca arama dünyasının tanınmış fikir önderlerinin 2012 yılında hazırladığı e-ticarette SEO stratejileri adlı yazıyı inceleyebilirsiniz.
Site İçi Optimizasyon
1) Ürün sayfaları hakkında kullanıcı tarafından oluşturulan görüşler
Kullanıcı aktivitesinin ( yorum , beğeni v.b ) Google tarafından, arama sıralamaları için arama algoritması sinyali olarak kullanıldığı bilinmektedir. Ziyaretçilerin ürünü daha önceden denemiş kullanıcılar sayesinde ürün hakkında bilgi edinmeleri için çevrimleri artırın. Ürün sayfalarınızda farklı içerikler üretebileceksiniz; bu da arama sıralamalarına girmek için kesinlikle iyi bir şeydir.
2) Ana sayfada düzenli olarak güncellenen bölüm (statik web sayfası için)
Son yazılan blog yazılarının veya twitter güncellemelerinin eklenmesi gibi.
3) Tüm önemli sayfalar için spesifik anahtar kelime bulma  
Belirli sayfalar için kesin geçerliliği olan anahtar kelimeler atayın; her birini arama sonuç sayfasının başlık sayfasına ve meta tanımına yerleştirin.
  • “Ekonomik cep telefonları” – ana sayfası
  • “Ucuz windows phone cep telefonları” – kategori sayfası
  • “Sony Xperia Z2 satın alın” – ürün sayfası
  • “HTC One teknik özellikleri” – bilgi sayfası
4) Ürün tanımlarını ve resimleri optimize edin
Ürün tanıtımında hedeflenen anahtar kelimelerin kullanılması ve ürün görsellerinde Alt metin özelliklerinin kullanılması, ürün sayfalarının geçerlilik puanlarını ciddi şekilde artırmaya yarayacaktır.
5) Kullanıcı dostu permalinkler/URL
Sayfanızın hedef anahtar kelimelerini URL’ye ekleyin. Bu ayrıca URL’lerinizi belirgin ve kısa tutmanın en iyi yöntemidir (örn.; http://orneksepeti.com/nokia/nokia-n8-satınal)
6) Kopya içerikleri eleyin
Sitenin URL kanonikalizasyon yapısını (cannonical) düzeltin; burada site, tercih edilen tek bir URL versiyonuna yönlenmelidir (www harici veya www. versiyonu); çünkü her iki versiyon da çıkarılırsa sitenizde kopyalar oluşacaktır.
Aynı ürünün reklamını yapan veya aynı ürünü satan ürün üreticisiyle veya başkalarıyla aynı içeriğe sahip olmamak için, ürün sayfanızda kopya içerik olup olmadığını Copyscape ile kontrol edin.
7) Link verilebilir sayfalar üretin
Sitenize ziyaretçilerinizin ilgisini çekebilecek, daha çok bilgilendirecek 2-3 tane çok önemli içerik/sayfa ekleyin. Ürünlerinizi hedef kitlenizin gözünde daha albenili yapmak için orijinal fikirler üretmek sitenize link verilme ihtimalini artıracaktır.
İçerik fikirleri: Kaynak sayfası, ödüller, sektörünüzde en bilinen blogların listesi (trafik sıralaması, yetkilendirme vs. gibi), yılın en iyisi (örn.; “2013’ün en iyi 100 filmi), infografikler (örn.; “cep telefonlarının ömrü), ücretsiz indirilebilen e-kitaplar veya aşırı derecede ilginç videolar –kedili olmayanlar-).
8) Video Site Haritası
Sitenize video haritası eklemek son derece etkili bir işlemdir, çünkü böylece sitenizin global arama yapılırken trafik üretmesi sağlanır; sitenizde yayınlanan videolar rekabet gücü son derece yüksek anahtar kelimelerle kendi arama sıralamalarını yükseltebilir.
Bir video site haritası nasıl oluşturulur?
9) Site içi Arama Özelliği
Özellikle sitedeki tüm sayfalara yerleştirildiyse, sitenin kullanılabilirliğine etki eder. Bu özelliği sitenin çokça görülebilir bir yerine yerleştirmek, ziyaretçilerinizin tam olarak aradıkları şeyi bulmalarını kolaylaştıracaktır. Google arama algoritması tarafından da sinyal olarak kullanılır.
10) Kategori sayfalarını bağımsız birer ana sayfa / arama sonuç sayfası gibi değerlendirin
Kategori sayfalarını ayrı birer ana sayfa gibi ele almak, o sayfanın sayfa değerini ve kalite puanını artıracaktır. Bu da ürün sayfalarınızın indexlenmesi ve arama sıralamaları için oldukça faydalı olacaktır (ister subdomain olsun “http://sony.orneksepeti.com” ister sitenizde bir klasör olsun “http://orneksepeti.com/sony”).
Kategori sayfalarınıza yönlendirilen yüksek kaliteli ve takip edilebilen linkler oluşturmanız gerekmektedir. Markalı öğeler için ayrı bir kategori veya arama sonuç sayfasına sahip olmak önemlidir; özellikle de kullanıcılar tarafından özel olarak aratılan markalar için yararlı olacaktır.
11) Bir blog bölümü oluşturun
E-ticaret sitenizde henüz bir blog bölümü yoksa, ekleseniz iyi edersiniz, çünkü bu bölüm sitenize pek çok açıdan fayda sağlayacaktır. Bu bölüm sitenizin daha fazla organik trafik üretmesini sağlar; çünkü blog yazıları, sektörünüzle ilgili uzun anahtar kelimelerde ( long tail ) arama sıralamalarında daha yükseklerde çıkma ihtimalinizi artırır.
Blogunuza yapılan girdiler, özellikle okuyucularınızı bilgilendirme ve eğitme maksadıyla bilerek yapılanlar, sitenizde potansiyel müşteri yaratma ve dönüştürme ihtimallerinizi devasa bir şekilde artırır. Sitenizin dahili link yapısını kesinlikle artırır, böylece daha alakalı arama terimlerinde sıralamaya girmeniz bakımından siteniz daha avantajlı konuma geçebilir. Etkileşim sayesinde okuyucularınızla ve benzer temalara sahip diğer sitelerle aranızda bir bağ kurulmasını sağlar.
12) Sitenin Hızı
Sitenizdeki sayfaların yüklenme hızını artırmak için gereksiz plug-in ve uygulamaları kaldırın ve daha büyük html boyutuna sahip sayfalara GZIP sıkıştırması uygulayın.
Sitenizin yüklenme süresini hızlandırmak ziyaretçilerinizin ruh halini etkileyecek, bu da dönüştürmelere imkan sağlayacaktır. Arama motorunda gezinen kişiler de sitenizin kullanışlılığı hakkında puan verebilirler, böylece arama sıralamalarında yükselirsiniz.
13) Erişilebilirlik
Ürün sayfalarıyla ana sayfa arasında maximum 3 tıklama olması, siteniz için son derece yapıcı bir stratejidir; sitenizin ana sayfasından ulaşılan (link juice) yapıyla, kolayca canlı satış sayfalarına erişecektir. Düzenli olarak dolaşım sağlamak çok önemlidir; dolayısıyla kategori sayfalarınıza bağımsız arama sonuç sayfası görevi vermeniz akıllıca bir hareket olacaktır. Site yapınızı kullanıcılar için gezilebilir (sitede kalma süresi etkili) hale getirmek dönüştürme oranını artıracaktır.
14) Güven Göstergeleri
  • İyi optimize edilmiş hakkımızda, iletişim ve destek (e-posta ile talep) sayfaları
  • Gerçek iş adresi ve iş telefonlarının bulunması
  • Şirket sahiplerinin ve çalışanların fotoğrafları
  • Gizlilik politikası, sözleşme hüküm ve şartları, tebliğ ve kullanıcı belgesi sayfaları
  • Organizasyon ve/veya kurumlardan alınan sertifikalar
Dahili Link Stratejileri
15) İlgili Ürünler
Her ürün sayfanıza ilgili ürünlere ilişkin bir bölüm eklemek arama sıralamalarındaki yerinizi yükseltecektir; bu linkler son derece geçerli oylamalar gibi kabul edilir, özellikle de linklerin anchor text’lerinde zengin anahtar cümleler kullanıldığında bu oran artar. Sayfalarınızda insanların ilgisini çekebilecek başka ürünlerin olması da satışlarınızı bir nebze artırabilir. Ancak bu yöntem bazen, ürünlerin yerleştirildikleri yerlere göre, ziyaretçilerinizin dikkatini dağıtabilir.
16) Ürün satış sayfalarına link veren ayrı ürün bilgisi sayfaları oluşturun
Ürün bilgisi sayfaları, sitenizde sunulan ürünler hakkında okuyucuları ana ürün sayfasına yönlendirecek (anahtar kelime bakımından zengin metin linklerle) daha derinlemesine tanım ve teknik özellik bilgisi içerebilir. Temelde bu sayfalar ürün sayfalarının SERP sıralamasını yükselten destek sayfalarıdır.
İki sayfa arasında çapraz link de verebilirsiniz; burada ürün sayfası, ürün hakkında daha fazla bilgi edinebileceklerini söyleyen bir link sunarak, kendine özel bilgi sayfasına link vermektedir.
17) Ürün karşılaştırma sayfaları
En iyi ürünlerinizin karşılaştırmasını yapmak ziyaretçilerinizin ürün satın alırken akıllıca kararlar almalarına yardımcı olur ve en iyi ürünleriniz için yüksek oranda bağlantılı dahili link sağlayabilir.
18) Sitenin önemli sayfalarına link veren SSS sayfaları üretin
19) Ürün sayfalarınız için destek sayfası görevi görecek blog yazıları oluşturun
  • İçerik fikirleri: yazılı/video görüş paylaşımları, ayın en çok satan ürünleri, yeni eklenen ürünler, ürün A ve ürün B karşılaştırması, vs…
  • Ürün sayfalarınıza link verirken anahtar kelime bakımından zengin anchor text linklerini kullanın.
  • Yazıların görselleri ürün sayfalarına link verebilir.
Site Dışı Optimizasyon
20) E-kitap dağılımı
Sitenizdeki önemli sayfalara link veren, PDF formatında kullanışlı içerik oluşturun. İçerik; rehber sunumu, fiyat listesi verme ve sektörde kendi yaptığınız araştırmalar gibi konulara odaklanmalıdır.
İçeriği dağıtma işlemi, dizinler aracılığıyla ücretsiz bir şekilde e-kitabınızı yükleyecek ve reklamını yapacak blogger’lara ulaştırarak ve kendi blogunuzun reklamını yaparak sağlanır.
21) Basın bülteni ve haber sunumları
Bu yöntem sitenize gerçekten yüksek kaliteli linkler sağlayabilir; yaydığınız haberler internette başka haber kanalları tarafından kaynak gösterilirse marka değeriniz daha fazla önem kazanır.
Basın bülteninizi yayınlamadan önce haber hikayeniz (örn.; sektör uzmanlarıyla yapılan görüşmeler, hayır işleri, gelecek etkinlikler, piyasaların durumu, analiz/reaksiyon veya mevcut şirket performansı ve bulgular)  hakkında ilk önce kapsamlı bir araştırma yapmanız gerekir. Pürüzsüz seyirli bir yayın süreci için medyada iletişime geçeceğiniz kişileri toplamak da bu araştırmanın can alıcı noktalarından biridir.
22) Video ürün incelemesi
Youtube, Vimeo gibi video sitelerinde işinizle ilgili ürün incelemeleri veya diğer farklı videolar paylaşmak, özellikle de link verildiyse, ürün sayfalarınızın arama sıralamalarını yükseltecektir.
Video siteleri iyi birer trafik kaynağı olarak görülmektedir; çünkü kullanıcılar çoğunlukla satın almak istedikleri ürünler hakkında görsel olarak ilgilerini çekecek incelemeleri aratırlar. Aynı zamanda sitenize geçerli ve organik trafik sağlamaya da yardımcı olabilir, çünkü yüksek oranda güvenilirliğe sahip sitelerde bulunan bu sayfalar kendi arama sonuç sayfasında da sıralamaya girebilirler (çoğunlukla uzun anahtar kelimeler “long tail” için).
Link Building ve Marka Geliştirme
23) Tersine mühendislik :  Rakip Linkleri
  • Rakiplerinizin linklerini analiz etmek her SEO kampanyasının olmazsa olmazıdır; burada amaç çoğunlukla belli başlı anahtar kelimelerde (sıralamaya girmek istediğiniz kelimelerde) nasıl sıraya girdiklerini incelemektir.
  • Rakiplerinizin linklerini aldığı yazar sayfaları veya alan adlarından link almak aynı sonuçlara ulaşmanıza yardım edebilir.
  • Kapsamlı bir rakip firma analizi, rakibinizin iyi sıralamalara girmesi sebebiyle, sektörünüzde hani yöntemlerin en işe yarar yöntemler olduğunu keşfetmenizi sağlar.
  • Üstün rakiplerinizin linklerini takip etmek için Open Site Explorer ve ya Link Research Tool gibi araçları kullanabilirsiniz.
24) Bloggerlara ulaşın ve onlarla bağ kurun
  • Ürünlerinizle ilgili içerik paylaşmaları için bloggerlarla bağ kurun; düzenli olarak bloglarını takip edin, yazılarına duyarlı yorumlar yazın, yazılarını paylaşın, sosyal medya, kişisel e-posta veya telefon üzerinden iletişim kurun.
  • Mümkünse ürünlerinizi incelemeleri talebinde bulunun ve talebinizin onaylanma ihtimalini artırmak için teşvik edici bir takım önerilerde bulunun.
25) Guest Blogging ( Misafir Yazar )
  • Misafir blog yazılarınızı paylaşacağınız blogları seçerken, sitenizin temasıyla ilgili bilgiler veren ve özellikle sizinkiyle aynı piyasaya hitap eden bloglar bulmaya çalışın. Bu bloglar en iyi tekniği kullanan (yüksek oranda geçerli ve yüksek kaliteli backlink oluşturmak için), yüksek Pagerank ve trafiğe (düşük Alexa Trafik sıralaması ile belirlenebilir) sahip bloglar olmalıdır.
  • Kategori sayfalarınıza bu yöntemle edineceğiniz linkleri yönlendirmek yapılacak en iyi işlerden biri olacaktır. Hedef anahtar kelimelerini anchor text olarak kullanın ve kendi markanızı anchor text olarak kullanıp linkleri ana sayfanıza yönlendirin.
  • Misafir yazılarınızı hedef anahtar kelimelerinizle ve hedef destinasyon sayfalarınızla son derece alakalı hale getirin ve tabii ki daha güçlü bir link sayfası haline getirmek için misafir yazılarınızın reklamını yapın.
26) Topluluklara katılarak markalaşın
İlgili forum yazıları ve Soru-Cevap sitelerinde yayınlanan sorular için sattığınız ürünler hakkında kullanışlı bilgiler paylaşarak online mağazanızı markalaştırın. Mümkün olan her yerde sitenizde yayınlanan bilgilendirici içerikleri kaynak olarak link gösterin.
27) Marka Takibi
Google Alerts sayesinde web veya sosyal medya üzerinden markanızın veya marka mention’larınızın takibini yapmak, gerçekten sizin sitenizle ilgili daha kaliteli linkler edinmenizi sağlar. Özellikle link vermeden markanızdan bahseden makaleler buna örnektir. Burada kendilerinden link yerleştirmelerini veya tercih ettiğiniz anchor textleri olan linkler vermelerini talep edebilirsiniz. 
Google Alerts’i kurarken, rakiplerinizin şu anda ne yaptıklarının takibini yapmak, daha fazla geçerli link fırsatı bulmak ve kendi kampanyanız için daha fazla içerik fikri oluşturmak için hedef anahtar kelimelerinizi de günlük raporlarınıza eklemeniz gerekmektedir. 
28) Kullanıcılarınızı olumlu ürün incelemesi yapmaya teşvik edin.
  • Eski müşterilerinizi haber bülteni veya  blog yazısı üzerinden ürünleriniz hakkında pozitif bir inceleme yapmaya ikna edebilmek için onlara ücretsiz bir takım hizmetler, indirim veya kupon gibi teşvik edici şeyler verebilirsiniz.
  • Kullanıcılarınız ürün karşılaştırma sitelerinde ve yukarıda listelenen alışveriş motorlarında ürünlerinizin incelemesini yapabilirler.
  • Bahsi geçen sitelerde olumlu incelemelerin yapılması, Google’ın ürün arama aracı sayesinde ürün sayfalarınızın arama sıralamalarını optimize edecektir.
29) Yarışmalara sponsor olun veya kendiniz yarışma organize edin
  • Yarışma düzenlemek için diğer online mağazalarla ve/veya bloggerlarla işbirliği yapmak sitenize fazlasıyla kaliteli ve doğal link verilmesine sebep olabilir. Sponsorlar, hosting sitesi ve katılımcılar için de bir kazan-kazan durumu söz konusudur.
  • Yarışmalar sayesinde markanızı daha geniş bir kitleye tanıtabilirsiniz.
30) İşle ilgili link ortaklıkları oluşturun
  • Sizinkine benzer ürünler satan online mağazalar bulun (gömlek satıyorsanız, kot pantolon, aksesuar veya sitenizde satılmayan ürünler sunan mağazalar bulun) ve link ilişkisi kurmaya çalışın. Her iki web sitesine de yerleştirilen ürün bilgileri ve/veya basit tematik link değişimi sayesinde birbirinizin ürünlerini pazarlayın. 
  • Oluşturulan trafik birbiriyle alakalı olduğundan her iki site de fayda sağlayacaktır ve siteler arası çıkar çatışması yaşanmayacaktır.
31) Google Ürün Arama Optimizasyonu
Ürünlerinizi Google ürün aramasında yayınlayın.
Ürünlerinizi daha fazla geçerlilik ve daha iyi arama sıralaması kazanmak için tanıtırken tüm özelliklerden faydalanarak optimize edin. Türkiye’de daha çok yeni olan bu sistem ile ilgili ayrı bir yazıyı yakın zamanda sizlerle paylaşmış olacağım.
32) Kalıcı Link Elde Etme

Her zaman link fırsatlarını ve uygun link hedeflerini kovalayın. Çünkü en üste ulaştığınızda rakipleriniz sıralamanızı düşürmek için her şeyi yapacaktır; bu işi kampanyanızda günlük görevlerinizin bir parçası olarak uygulayın.

kaynak:
http://www.aykutaslantas.com/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics