Çalışan markası olmak
-
Şirketin “varoluşu”, “dünya görüşü”, “felsefesi”
ve “rakiplerinden farkını” öncelikle çalışanlarına aktarmalıdır. Çalışanlar
şirketin yatırım yaptığı marka değerlerini içselleştirememişlerse, o markayı
müşterilerin sahiplenmesi mümkün olmaz.
-
Kendilerine mesaileri karşılığı maaş ödeyen ama
onlarla içten bir ilgi göstermeyen, onların gelişmelerine imkan sağlamayan,
başka bir değişle onlar için de anlamlı bir deneyim yaratmayan bir iş yerinde
hiçbir çalışan, tam anlamıyla katkı yapamaz.
-
Şirketler çalışanlarına görev, sorumluluk ve
maaş vermek haricinde onların dünyasında bir parça olabilmeyi de müşterilerine
özel deneyimler yaşatma istekliliği kadar önemsemelidir
-
Çalışanla empati kurmak ve “kendilerini insan
yerine koyması”, “çalışanlarına değer vermesidir.”
-
Bir şirketin marka imajı, itibarı: dolayısıyla
dışarıya verdiği mesaj, içeriden desteklenmedikçe, o mesaj dış dünyaya ulaşmaz.
-
David zinger:
o
Rütbe, kıdem ve pozisyonu ne olursa olsun
herkesin marka yönetimine katkı yapmasının yolu açılmalıdır, çünkü katkı
yapmak, insanları birbirine bağlayıcı bir işlev görür.
o
Çalışanların kararlara katılımını sağlayan bir
yönetim anlayışı, markanın sağlıklı bir gelişme göstermesine uygun bir ortam
hazırlar.
o
Katkı ve katılımla yönetilen markalarda
liderliğin buyurganlığı azalır ve bir “marka demokrasisi” oluşmaya başlar. Bu
da markanın, değişen dünya koşullarına uyum sağlamasını yenilenmesini mümkün
kılar.
o
Daha fazla katılım ve katkı sağlamak için
çalışanların kendilerini özgürce ifade edebileceği bir hoşgörü ortamı yaratmak
gerekir. Yaratıcı fikirlerin ifade
edilmesini mümkün kılacak mekanizmalarının kurulması gerekir.
o
İş ortamları, insanların birbirleriyle insani ilişkiler
kurmasına imkan tanıyan ortamlar olmalıdır. İnsanlar sadece para için değil,
aslında en çok kendi anlam arayışlarını tatmin etmek için çalışırlar. Bu anlamı
buldukları işlere dört elle sarılıp bu markaların gönüllü elçileri olurlar.
Şirketlerin çalışanların bu ihtiyaç ve arayışlarına uygun ortamlar yaratması
gerekir. İş ortamında duygusal ve ruhsal enerjinin kalitesi, çalışanların
şirketle ve diğer çalışanlarla kuracakları ilişkilerin de kalitesini belirler.
Yorumlar
Yorum Gönder