Bu siteler işinize yarayabilir

  • www.heypasteit.com

Basit bir metini internete yapıştırmak için kullanıyorum. Bu notlara veya metinlere daha sonra bir başka bilgisayardan yalnızca kod numarasını girerek erişebiliyorum.  Yani bir veri bilgisayarlar arası copy-paste yapıyorum.

  • http://readitlaterlist.com

Aslında bir web sitesinden ziyade uygulamalar silsilesi. Android telefonum, iPad'im ve bilgisayarımda kurulu olan bu eklenti sayesinde daha sonra okumak istediğim siteleri/sayfaları işaretliyorum. Her platformdan rahatlıkla erişilebilen "sonra okunacaklar" listesi oluşturuyorum.

  • www.jotform.com

Tamamen ücretsiz bir form oluşturma sitesi. Tek satır kodlama bilmeden kapsamlı formlar oluşturabiliyorum. Daha sonra bunları siteme ekliyorum. Biraz para öderseniz, ödeme formu bile oluşturabilirsiniz.

  • www.put.io

Download etmek istediğim herhangi bir dosyayı ve torrent'i Put.io benim yerime download ediyor ve 50 GB'lık alanda saklıyor. PDF, resim, metin ve videoları doğrudan çalıştırabiliyorum, iPad vs gibi cihazlarda izliyorum. Ücretli ancak başarılı bir servis.

  • www.dropbox.com

2 GB'lık bedava alanda dosyaları paylaşmak veya her yerden erişmek istediğiniz dokümanları saklamak için ideal bir servis. Hemen hemen her platform ve cihazda destekleniyor.

  • www.mailinator.com

Yalnızca 1 kez kullanılmak üzere hızlı, kayıt gerektirmeyen ve sorunsuz bir e-mail hesabına ihtiyaç duyduğumda kullanıyorum. Hatta siteye girmeden mailinator.com uzantılı e-posta adresini hazır bile. Birisi sizden e-posta istediğinde dilediğiniz herhangi bir isimde ve "@mailinator.com" uzantılı e-mail adresi verebilirsiniz.
**

Dünya gazetesinde dikkatimi çeken bir köşe yazısından aldım. Yazar kurumlar ve IT'nın gelişimi hakkında bir yazı yazmıştı. Kurumların işine yarayabilecek ayrıca bireysel internet kullanımını da pratikleştirecek bir kaç web-sitesi:

**
son olarak internet servis kullanımları konusundan bu hafta içinde MIS hocamın dediğini not almak istiyorum. "There is no free lunch" Amerikan tabirinden çevirirsek, verilen ücretsiz servislerin hepsinin parası ödeniyor. (e.g.: gmail'de yazdığınız herhangi bir yazının, fotoğrafın, dökümanın, haklarının google'a ait olması gibi..)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's