16 Ocak 2012 Pazartesi

İş hayatında başarılı olmak. Önemli notlar


  1. Yüksek maaş veren yeri seçin. (yüzdelik verilen ikramiyelerde avantaj sağlamak, üst yönetimin dikkatini çekmek, sorumluluk=fırsat, terfi söz konusu olduğunda avantajlı duruma geçmek ...)Sonuç: para skordur.
  2. Kariyeriniz ve geleceğiniz sizin elinizdedir. Şirketinizin bunu planlamasına izin vermeyin. İstediğiniz yerlere ulaşmak için nelere ihtiyacınız olduğunu tanımlayın.
  3. Müşterilerinizle irtibat halinde olun
  4. Spor yapın!
  5. Sizi diğerlerinden ayıracak, iç disiplininizi gösterecek, kendinize ait birşeyler yapın.
  6. İş dünyası küçüktür. Herkesle iyi geçinmeye bakın. Enerjinizi olumlu işlere harcayın.
  7. Fikir defteri tutun. Her gün bir kısım vaktinizi plan ve fikirlerinizi şekillendirmek için harcayın.
  8. Günlük, aylık, yıllık yapılacaklar listesi oluşturun.
  9. Partilerde kontrollü olun (alkol)
  10. Sigara içmeyin.
  11. İşi eğlenceyle karıştırmayın. Eş arkadaşlarınızla iyi bir atmosfer kurun ve partilere de uzun saatler harcamayın.
  12. Kendiniz için önemli birini cuma günleri "ee neler yapıyorsun bakalım?" diyerek, bir öğle yemeğine davet edin. Onu takdir ettiğinizi belirtin. Şirketinizde her ay bir müttefik edinin...
  13. İş arkadaşlarınızın ekiplerini dost edinin. Potansiyel rakiplerinizin size karşı tökezletici tavırlar almasını engelleyecektir.
  14. İş hayatınızdaki herkesin adını bilin ve onlar hakkında bilgi toplayın. Onları önemli hissettirecek ve hoşnut olacakları durumlar yaratmaya çalışın. 
  15. Başarıya giden yolda 1 çivi daha fazla çakan galip gelecektir.
  16. İşe 45 dk. erken gelin ve 15 dk. geç ayrılın. Bu ek sürelerde yapılacakları organize eder, günün verimli saatlerini daha değerli işlere ayırmış olursunuz. Bu tempo ile 1 senede 31 gün fazla çalışır, diğerlerinden daha önde olursunuz.
  17. Evinize asla iş getirmeyin. Evde olan ile işte olanları birbirine karıştırmayın, sorunlarınızı bir diğerine yansıtmayın.
  18. Kendinize ait olan boş vakitlerinizi verimsiz iş çalışmalarıyla ziyan etmeyin.
  19. Şirket merkezindeki karar grubunu feth edin. Mühendislerse sizde mühendis olun, grup veznedar olarak çalışmış ve oradan yükselmişse, bir süre para saymanızda ve aynı aşamadan geçmenizde yarar var demektir.
  20. Seyahatlerde üstlerinizle birlikte olmaktan kaçının
  21. İş yemeklerinde bir konu belirleyip önceden bunun üzerinde çalışın
  22. Seyahatlerde, yemeğinizi ve kahvaltınızı odanızda yemeniz size büyük bir zaman avantajı sağlayacaktır. Kalan zamanda yoğun işlerinizi daha rahat planlarsınız ve kendinize vakit ayırma şansınız olur.
  23. Uçuşlardaki boş vakitlerinizi iyi değerlendirin.
  24. Bir kişiler dosyası oluşturun ve kişi kişi tüm tanıdıklarınızın özelliklerini birer sayfada not edin. Düzenli görüşemediğiniz insanlara her 6 ayda bir ya da önemli günlerde bir not yollayın
  25. Daima insanlardan kartvizitlerini isteyin.
  26. Tebrik, teşekkür, takdir, sevgi, üzüntü bildirmek için el yazınızla yazılmış özel kartlar kullanın. Her hafta bu işi 1 kere yapmakla başlayın.
  27. Patronlarınıza ait; kişiliklerini, güçlü yanlarını, yaşamlarını, hobilerini bilin. Kötü bir zamanda yardıma koşmaya hazırlıklı olun. Ama arkadaşlık çizgisinden asla ileriye gitmeyin.
  28. Bir problem ya da hata gördüğünüz an bildirin. Kendiniz bir hata yaptıysanız, şeffaf bir biçimde tahmininizi, yapılabilecek alternatifleri de dile getirerek yardım isteyin. Olayın üzerine gidin ve hatanızdan ders alın.
  29. Kendinizi satmayı bilin. Bunu yapmanın yolu ucu yukarıda yer alanlardan bir proje üzerine çalışmak olabilir.
  30. Çözümlenemeyen problemlere çözüm arayın. Asla ne kadar iyi olduğunuzu anlatmayın. Bırakın bunu yaptıklarınız söylesin. Referanslarınızı devamlı bir şekilde arttırın.
  31. Patronunuzun ihtiyaçlarını ve beklentilerini önceden tanımlayın. Bunlara çözüm getirebilmek için fazladan çalışın ve işinizi önceden hazırlayın. Projelerin yapımında ve alternatif önerilerde, patronunuzla empati kurun ve onların hata yapmasını engelleyin.
  32. İyi bir patronun hata yapmasına izin vermeyin. Onun terfi etmesi sizinde terfi etmenizi sağlayacaktır. Onun eksik yönlerini belirtin ve önemsediği konuları ona dinleyerek katkı sağlayın.
  33. Ayda bir kez kütüphaneye gidin. İş için gerekli olan kırtasiye, maliyet, rapor işlerini halledin. İşlerinizi plan ve düzene sokun. Takip hatırlatmalarınızı müşteri mektuplarınızı ve teşekkür kartlarınızı yazın.
  34. Sessiz bir kütüphane ortamı işlerinizi hızla tamamlamanızı ve farklı bir ortamda iş yaparak motive olmanızı sağlayacak.
  35. CEO olabilmek için farklı bir çok kültür, spor, müzik, tabiat, kimi zaman kunduzların su kenarında set yaparken nelere dikkat ettikleri gibi konularda bilgi sahibi olmanız gerekecek. Geniş bir vizyona sahip olmanı ve olayları farklı bir çok boyuttan değerlendirebilecek kültürel bilgi birikiminizin olması gereklidir. Farklı konularda bilgi sahibi olmanız sayesinde farklı çözümler üretirsiniz. Ayrıca kendinizi disipline edebilmenizde son derece önemlidir. Hayatınıza büyük, sürekli yaşamınızda olacak ve yeni bir şey eklemek, sizi şirketinizin liderliği için hazırlayacaktır.
  36. Unutmayın uygulamaya geçirilmeyen yaratıcılık sorumsuzluktur.
  37. Sahne ışığının altında durun. Eğitim, konferans, sunumlar ve konuşmaları siz yapın ve akıllardan kolay çıkmayacak performanslar sergileyin.
  38. Çalıştığınız bölümü o kadar düzgün düzenlemiş olmalısınız ki, siz tatile çıktığınızda ya da orada olmadığınızda sistem sorunsuz işleyebilsin. Tatillerinizi kullanın. Vizyonunuzu geliştirecek planlar yapın ve arkanızda hiçbir telefon numarası bırakmayın.
  39. Üstlerinizin isteklerine "evet" diyin. Sorunlarına beklentilerinden fazla çözüm üretebilme verimliliğini gösterin.
  40. Patronlar asla şaşırtılmak istemezler. İş çevresi, rakipleri zaten yeterince bilinmeyenli denklemlerle doludur. Onu gölgede bırakacak durumlardan kaçının. Unutmayın onun başarıyla sivrilen performansı sizin kariyerinizi de etkileyecek ve bu durum şirketinizi güçlendirecektir.
  41. Kitap okuyun. Kendinizi sürekli geliştirin.
  42. İş yaşamında çalışmalarınıza uygun kıyafet giyin. Başarılı insanların giyim tarzlarını, bu konulardaki bazı kitapları takip edebilirsiniz.
  43. İşlerinde iyi olanları bulun ve ekibimizi onlardan kurun. Onlara güvendiğinizi, onları takdir ettiğinizi gösterin ve onları yüreklendirin. Eğer şirketteki insanlar sizi destekler, size güvenir ve size saygı duyarlarsa sizi tepeye kadar itecekler. İnsanların 3 yönüyle seçin. Ahlak, yapabilirim cesareti ve zeka ile çalışma becerisi temel şartlarınız olsun.
  44. Çalışanlarınıza hak ettiklerinden fazlasını verin. Çoğu zaman maliyetleri minimuma indirdiğini zannederken, bu hareketiyle büyük bir sabotaja yol açacağının farkına varamaz.
  45. Durun, bakın ve dinleyin. Söylenmeyeni anlayın. Dinlemek bilgelik ve zeka ile açıklanır, onunla eş tutulur.
  46. Şirketlerinizin ideallerini, kültürünü bilmeli ve kendinizi onlara adamalısınız. (bu konuda mkt miyop olmamaya dikkat ediniz)
  47. Bilmediğiniz ve şirketinizin de bilmediği noktaları bulun çıkartın. Her şeyi bilen biri olamayacağını bilen ama gerekli bilgilere ulaşmak için çok çalışmaya hazır ve istekli insanlar başarılır olurlar.
  48. Düşünün, kurcalayın ve amaçlarınızda daha yoğun ve hazır olmayı öğrenin. Ev tekrarlarınızı yaptığınız sürece her an sınava hazırlıklı olursunuz.
  49. Şartlar ne olursa olsun, serinkanlı kalmak kadar bir insana bir diğeri karşısında üstünlük sağlayan bir şey daha yoktur. Yaptığınız haklı bir tepki olarak görülse dahi, insanların en son aklında kalacak olan şey sizin öfkeli halinizdir. 10 saniyeniz varsa 9 saniye düşünün.
  50. İletişiminizi güçlendirin. Etkili hitabet yollarını öğrenin. İfade gücü kuvvetli biri olmanız gerekli. Yazı ve raporlarınız bir amaca yönelik ve düzenli olmalı. 3 düşünün 1 yazın
  51. Çalışanlarınıza özel olduklarını hissettirin:
    -Soru sorduklarını, sorgulanmadıklarını
    -Az değil, fazla maaş verildiğini
    -İncelendiklerini, gözetim altında tutulmadıklarını
    -Personel değil, insan olduklarını
    -Yapılması söyleneni değil, yapılması güzel olanı yaptıklarını
    -Parçayı çalan enstrüman değil, parçanın kendisi olduklarını
    -Çalışmış bitirmişler değil, çalışanlar olduklarını
    -Bir maliyet değil, katkı olduklarını
    -Hem ihtiyaç duyulan, hem sözü dinlenen kişiler olduklarını hissettiren kişilerdir.
  52. Aferin diyen olun, aferin alan değil. Çalışanlarınızın yaptığı iş sizin de başarınızdır. Büyük başarılar için büyük düşünün ve büyük bir ekip oluşturun.
  53. Çalışanların fark edileceklerine ve takdir göreceklerine olan güvenleriyle ekibinizin ne kadar gayret ettiği doğru orantılı bir gerçektir.
  54. Düzenli bir ödüllendirme uygulamayın. Sıradışı denilebilecek işleri ödüllendirin. Bu durumu herkes bilecek ve başarılı olmak için gayret edeceklerdir.
  55. Sakin, terbiyeli, seviyeli ve ince olun. 
  56. Tüm şirket eşyalarına kendi malınız gibi bakın.
  57. Her zaman üst düzey yöneticileri en alt mevkide olanları tanıtın. Daima nazik olun.
  58. İnsanları övün. Onlara duymak istediklerini söyleyin.
    -Lütfen. Teşekkür ederim.
    -Bu yaptığın kesinlikle birinci sınıf bir işti.
    -Gösterdiğin gayreti takdirle izliyorum.
    -Senin hakkında daima iyi sözler duyuyorum.
    -Senin bu takımda olmandan çok memnunum.
    -Yardıma ihtiyacım var.
    -Bunu kesinlikle kendin kazandın, hak ediyorsun da.
    -Tebrik ederim...
  59. Mezuniyet, kupalar, terfiler, ödüller, onurlar şan ve şöhreti simgeler. Bu görüntünün ardında ev ödevleri, erken başlanan günler, evden uzak hafta sonu ziyaretleri deneme yanılmalar vardır. İşin pis kısmını kimse görmez. Şöhret işin pis kısmını yapmadan gelmez.
  60. Kesin, biçin, deneyin ve durmadan işe yarar şeyler bulmaya çalışın.
  61. Şirketinizdeki dönülebilen ve dönülemeyen kararları algılayın. Hızlı ve seri olmanız gereken anlar olabilir, fakat dönülemeyecek kararlarda doğru adım attığınızdan emin olun.
  62. Çocuklar, müşteriler vb... fikrin kaynağı değil, kendisi değerlidir. Yaratıcı insanlar bir fikrin kaynağı değil, hem kendisi değerlidir. Yaratıcı insanlar bir fikri gördükleri yerde ne olursa olsun işaretlerler.
  63. Ofis içi politikadan uzak durun. Bu durum şirkette verimli bir yükselme politikasının olmamasından kaynaklıdır. İnsanlar yeni müşteri ve işler bulmak yerine, diğerlerini kendilerine boş iyiliklerle borçlu bırakacak işlerine yarar insan elde etmeye çalışırlar. "Kimse bilmiyor", "çok gizli" gibi konuşmalardan kaçının. Kimse hakkında kötü konuşmayın ve dedikodu yapmayın. Sadece çalışın.
  64. Çekici görünün ve öyle de olun. (bronz ten, bakımlı, sportif, sağlıklı fizik, ışıltılı bir gülüşe sahip, düzenli saç kestiren biri olun. Dik durun ve kesinlikle gülümseyin.)
  65. Bürokrasi içinde yoğurmadan, dürüst, deneyimli, çalışkan, açık görüşlü ve zekidirler. Bu insanlar iyi patron tipidir, onları takip edin.
  66. Dar bütçeyi bir fırsat olarak görün.
  67. Rakiplerinizi olduklarından daha iyi kabul ederek önlemlerinizi alın.
  68. Kimsenin iyi olmasını çekemeyenlerin pimini çekin. Mark Twain'in sözünü anımsayın: "Gerçek ve saklaması ne de yok edilmesi o kadar zor bir şey değildir, ama iyi uydurulmuş bir yalan ölümsüzdür."
  69. Keşke böyle yapsaydım gibi korkak cümleler kurmayı bırakın. Ne kadarına cesaret ederseniz o kadar kazanırsınız. Kazananlar her zaman mücadele edenlerdir.
  70. Fikir kusursuz olmak zorunda değildir. Pazardaki bir imtiyaza cevap vermesi önemlidir. Fikri hayata geçirecek enstrümanları iyi yönetmeye odaklanın.
  71. Hatalar kilometre taşlarıdır. Yeni ve daha önce denenmemiş alanlara getirilmiş hareketlere işaret ederler. Öğrenmek için tasarlanmış aparatlardır. Kendinizin savcısı olun. Hangi hamleyi yanlış yaptığınızı bulun.
  72. Dünü unutun geri getiremezsiniz. Sizi değerli kılan bugündür. Bugünü en iyi şekilde geçirmeye bakın. Yarını ise planlayın, güzel bir gün sizi bekliyor.
  73. Eğlendirerek çalışma arkadaşlarının dolu zihinlerini hafifletmeyi bilen  bir müdür, her zaman motive ve mutlu bir takımla çalışacaktır. İnce bir espri anlayışı zeka göstergesidir. Aranan ve arzu edilen bir özelliktir.
  74. Ailenize sahip olduğunuz en güzel şeydir.
  75. Kendinize hedefler koyun. Not defterinize hafta, aylık, 3 aylık, 1 senelik hedeflerinizi yazın. Defter enerjinizi yönlendirir ve planlarınızı doğru yöne şekillendirir.
  76. Çalışanlarınızın ailelerini unutmayın. Herhangi bir organizasyonda eşleri de davet edin.
  77. Her ürünün satılmaya ihtiyacı vardır. En önemli adım satış ve dolayısıyla müşteriyi anlamaktan geçer.
  78. İkna edici olmayı öğrenmelisiniz. Müşteri ihtiyaçlarını belirleyin. Ürününüz müşterinin ihtiyaçlarını belirlemekte ne kadar başarılı? Sıkı satıcılar inatçı, kararlı ve tarz sahibidirler.
  79. Şirket tarafından en ihtiyaç duyulan insan en yüksek verimlilikte üretkenlik sağlayabilendir.
  80.  Ürün odaklı olun, maliyet değil. Yeni fikirleri geliştirin.
  81. İş yerini vakdi ve mali zarar verdirecek işlerden arındırın.
  82. Bilgilerinizi ve kendi sorumluluklarınızla ilgili işi öğreterek şirket gelişimine katkıda bulunun. Üretimdekilere satış ve reklam üzerine, pazarlamacılara ise insan kaynakları ya da finans üzerine bilgi verin. Bu durumda bir yandan öğrenecek, diğer yandan da şirket içinde güven oluşturacaksınız.
  83. Girişimcilik düşmanlarının laflarına aldırmayın. Yeni fikirler şirketin oksijen deposu gibidir. Üretimi ya da  tedariği sağlanamazsa şirket yaşamını yitirir.

kaynak: "CEO olmaya giden yol" Jeffrey J. Fox

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder