28 Kasım 2011 Pazartesi

Marka Kimliği

Markalar ya da kurumlar kimlikleri aracılığıyla diğer rakiplerinden ayrılmakta, farklılaşmaktadır. … Kurum/kuruluşun ya da markanın iletişimini sağlam bir zemine oturtmak, mantıklı bir tasarım oluşturmak, belli bir kimlik bilgisi aktarmak, kurum/kuruluşun ya da markanın değerini aktarmak ve artırmak için yaratılan kurum kimliğinde renkler tüketicinin algısı üzerinde belli bir etki yaratmaktadır.

‘Dünyanın En İyi Markaları’ arasında 3. seçilen bilişim sektörünün öncüsü ve liderlerinden IBM, logo olarak beyaz fon üzerine mavi yatay çizgileri seçmiştir. Mavi, teknolojinin rengidir. Logoda kullanılan yatay çizgiler markaya ‘hız’ ve ‘dinamizm’ imgeleri de aktarmıştır. Mavi asaletin, lider olmanın da rengidir, kraliyetin simgesidir. Ayrıca kurumsal bir renktir, ciddidir. …
‘Dünyanın En İyi Markaları’ arasında 2. seçilen Microsoft, beyaz üzerine siyahı seçmiştir. Beyaz ve siyah tam bir kontrast yaratmaktadır. Tıpkı birbirini tamamlayan ying ve yang, gece ile gündüz…
Dünyanın en iyi 4. markası olan Google, yazı karakterli logo tercih etmiş ve logosunu önemli kültürel günlere göre farklılaştırmaktadır. Logo, yazı karakteriyle son derede ‘ayırt edici’, ‘belirgin’ nitelik taşımaktadır. Google logosu değişse bile ‘özgünlüğü’ aynı kalmaktadır ve marka bilinirliği devam etmektedir. Google logosu dört renkten oluşan bir yazı karakterli logodur: Mavi, kırmızı, sarı ve yeşil. Bu bağlamda, yeşil kullanımıyla logoya, ‘çevrecilik’, ‘doğa’, ‘doğallık’, ‘sakinlik’, ‘huzur’, ‘denge’ anlamları aktarılmaktadır. Yeşil ayrıca Katolik geleneklerine göre, ‘yeniden doğuşun’ ve ‘ölümsüzlüğün’ simgesidir. Sarı kullanımıyla ise logoya ‘aydınlık’, ‘dinamizm’, ‘enerji’ gösterilenleri eklenmektedir. Mavi ise ‘soyluluğun’, ‘içtenliğin’, ‘gökyüzünün ve denizin’ ve tabii ki ‘iletişimin’ rengidir. Kırmızı ‘tutku’, ‘sevgi’ ve ‘yaşamın’ rengidir. Sonuçta Google logosunda ana renkler ağırlıklıdır, ancak yeşil kullanımıyla monotonluk bozularak ‘çevreci’ teması da, sanırım, işin içine girmiştir.
Örneklerden de görülebileceği gibi, görsel iletişim açısından renkler iletişim sürecinde kullanılan en önemli ögelerdendir. Renkler diğer ögelerden daha güçlü etki yaratır, görsel çağrışımlara neden olur, dikkat çeker, okumayı kolaylaştırır ve bilinçaltına seslendiğinden iknayı da kolaylaştırır.”


kn:gennaration


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder