huniyi ters çevirmek

Pazarlama stratejimizi genellikle bir huni gibi kullanır ve durmadan su (reklamalar...) doldurmaya çalışırız. Amacımız aktarabileceğimiz kadar çok suyu şişeye iletmektir. Eğer elimizdeki huniyi bir megafon haline getirir ve müşterilerimize bunu rahatça kullanmalarını sağlarsak, çok daha güçlü bir etki yaratmış oluruz. İnsanlar sizi ve markanızı önemsemezler, ve dolayısıyla sizin yaptıklarınızı izlemek ve takip etmek niyetiyle etkileşimde kalmazlar. Onlar kendilerini önemserler ki, bu çok doğaldır. Ayrıca diğer pazarlama yöntemleri hem çok kafa patlatılması gereken, hem de muazzam harcamaları gözden çıkarmamızı gerektirecek yük taşımamıza sebep olan bir yüktür. Bu içerikle ulaştığımız müşterilerimizin elde ettikleri hiçbir şey de yoktur.
 Daha verimli bir etkileşim için internet paha biçilmez bir araçtır. Bunun için oluşturmanız gereken ortam özetle :
leverage: iltimas, amplifier: yükselteç (megaphone)
 Bu sayede mağdurlar başarısızlıklarınızı daha iyi tanımlamanıza ve sorunları çözümlemenize yardım etmiş olurlar. Ayrıca, mağdurlar seslerini bir kitleye ulaştırdığını hisseder ve bu olay onları motive ederek firmanıza yeniden sıcak bakmasını sağlayacak bağı yaratmış olur. Bu etkileşimde pazarlamacı işini sıradışı; kendine ve şirketine ait bir kimlik içinde, kontrolsüz (limit şirket ile kullanıcı arasındaki arkadaşlığı sürdürecek), dürüstçe yapmalıdır. Tabiki diğer yandan kolay kullanım, ve efektif özelliklerinin olması önemlidir. Aksiyon:en iyi kullanıcınıza site ve pazarlamak istediğiniz her şeyi öğretin. Sonra da aradan çekilin. Bazı konular sizin düşüncelerinizden çok daha farklı anlaşılabilir ya da ürünlerinizin bir kısmı iğrençlikleriyle reklam olabilir. Bunlardan çıkarımlar yaparak, insanları daha iyi anlamaya çalışın. Ürüne değil ilişki ve insanlara odaklanın.
 İnsanlar günde 80,000 yeni blog sayfası oluşturuyor. Fakat bir çoğu kısa süre içinde ya kullanıcı tarafından sıkıcı bulunduğu için, yada bencil ve sıkıcı bilgi taşıdığından bir kenarda kalıyor. İnsanlara blog gibi boş sayfalar verdiğinizde, bir çoğu bunları doldurma düşündüklerini aktarma eylemine geçmez. Fakat onlara bir konu verir ve görüşlerini merak ettiğinizi söylerseniz konu hakkında düşüncelerinin bir kısmını belirtir ve sonraki süreçte katılımdan zevk duyarak sonucu takip eder.
 Flickr.com-Delicious.com
paralel reklam yöntemiyle hızla büyümüş web siteleridir. Paralel reklamın avantajı ile hızla yayılmış ve tamamen kontrolsüz  reklam stratejisi uygulanmıştır. İnsanlar devasa boyutlarda olan ve onlara bazı avantaj ve imkanlar sunan siteye bir ölçek bağlanırlar.
chowhound.com
NY'da bir thai restaurantını tanınır hale getirmiş ve şu anki azami doluluk oranına ulaştırmış bir web-sitesidir. Burada yorumları yazan kişilerin kimlikleri belli olduğundan insanlar güven duymuştur. Ayrıca, beğendikleri yorum üzerine gittikleri yerden hoşnut olurlarsa, site üzerinden bilgileri değerlendirmeye; özellikle memnun kaldıkları yorum sahibinin diğer yorumlarını da gözden geçirmeye isteklidirler.
 Pazarlamacılar "word of mouth"'u kullanarak başarılı olacaklarını sanmaktadırlar. Fakat onlar bu aracı manüpüle ederek kullanmaktadırlar.
 Huni gibi kullanılan ve büyük bir bütçe ile sürekli insanlara dayatılan bir strateji yerine fikrimizi beğenen ve eksik bulanlar üzerinden yola çıkmak suretiyle megafonu müşterilere vermek ve böylece ürün ve hizmetimizi kullanıcılar aracılığıyla yaymak... Artık harcama yapan tüketici çok daha bilgili ve satın alımlarında dikkatli... Dolayısıyla, hali hazırda olan müşteriyi muhafıza etmek, aslında yeni çağın müşteri edinme yöntemi. Sonuç olarak, pazarlama ile müşteri ilişkileri giderek birbirine bağlanıyor. Eski dev bütçeli pazarlama harcamaları yerini daha iyisini, daha şeffaf bir ortamda sunabilen bir platform alacak gibi...



kn: Flipping the Funnel by Seth Godin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Digital Loyalty: Dijital Sadakat ve POS entegrasyon, ödeme sistemleri

Ultimate Loyalty Statistics