Yeni Katma Değer Halkaları ile CRM'in Geleceği!
Tedarikçiyle son kullanıcı arasında kalan süreçleri verimli
kılmak için yeni teknolojik özellikler ile programatik alışverişler
yaygınlaşabilir. Özellikle, inovatif & öncü diyebileceğimiz “eary-adopter”
kitlenin yoğun yaşam temposu arasında alışveriş vakit ve enerji harcanmaması
gereken bir rutinden ibaret hale geliyor. Bu algıyla beraber şekillenen iş
modelleri & teknolojinin buradaki katkısıyla çeşitli bilişim hizmetlerinin
süreçleri değişime uğratması bekleniyor. Konuşulan bir gelişme, bir de yeni iş
modeli var. Yeni iş modeli tamamen dijital, kimi zaman perakendeciyi de aradan
çıkaran, ihtiyaçların üyelik sistemiyle rutine bağlanmış olarak karşılandığı,
kafa yormayan abonelikler. Örneğin, Amerika’da oldukça popülerlik kazanan;
birchbox, barkbox, blueapron gibi girişimlerin popüler olmasındaki etken
üyelikli paketlerle müşterinin ihtiyacını karşılamak, farklı deneyimler sunmak
üzerine kurulu… İkinci konu, teknolojik gelişim kısmı ise mobil pazarlama
araçlarıyla sağlanacak olan süreci yenileyecek yeni yeteneklerin CRM &
Pazarlama ayağında yaratacağı değişim etkisi… Bu aşamada hayatımıza giren
operatör yeteneklerini, dijital ve sosyal yeteneklerle bağlantı kuran, tek bir
veri altyapısına indirgeyebilen sistemlerin popülerliği artacak... Hali
hazırdaki CRM altyapılarının bu bağlamda büyük oranda revize edilmesi
gerekiyor. Çünkü veri katmanları, sosyal medya ve mobil teknik yeteneklerin
sunduğu lokasyon, kullanım bilgisi gibi verilerle bir hayli gelişti.
Dolayısıyla, CRM artık içerisinde tüketici deneyimini çevreleyecek kalitede
yeni verilerle gelişmiş durumda.
Pazarlama kısmı sosyal medya çalışmalarını, çeşitli fayda
& fırsat kuponlarıyla katılımı arttıracak, mobil yetenekleri entegre
biçimde kullanarak sosyal data ile GSM bilgisi arasında kesişim
yakalayabilecek. Ayrıca buradan gelen tüketicileri çeşitli ilgi gruplarına
rahatlıkla ayırarak farklı kanallar üzerinden içeriklerle beslerken tepkilerini
ölçebilir, deneyimi özelleştirebilir hale gelecek.
Bu yetenekler satın alımları oldukça programatik hale
getiriyor aslında… Dolayısıyla talep artık çok daha kestirilebilir bir veri
olarak tedarik süreci de bu değişimden ayrıca verim sağlayacak. Diğer yandan
ise pazarlamadaki iletişim aralıkları bir hayli değişecek... Günümüzde yer alan
klişeleşen, bu nedenle sıradanlaşarak tüketici tarafında iletişim kirliliğinin
olduğu anneler günü, babalar günü, okulların açılışı, tatiller, yılbaşı gibi
konseptlerin dışında yepyeni, markanızın değer yargılarıyla kurgulanabilecek
birçok neden üzerinden iletişim kurabileceksiniz. Örneğin, kar yağan şehirlere
otomatik, kişiselleşmiş bir sıcak çay kuponu göndermek restoran veya çay
üreticilerinin kullanması gereken bir iletişim metodu veya üniversitelerin
final tarihlerinde öğrencilere gidecek finallerde başarılar mesajı altında
Pizza indirimleri sayesinde kampanyaları akıllı hale getirerek farklılaşmak
şart hale gelecek..
Tüketici ayağında, mobil odaklı sadakat uygulamaları analizi
kolaylaştıracak, sürekli hale getirecek enstrümanlar olarak kullanılacak. Yeni
katma değer halkaları derin bir veri kazanımı sağlıyor ki, bu da
pazarlamacının tüketicisini çok daha iyi tanımasına, kişiselleşen bir deneyim
sunmasına yol açabiliyor. Haliyle bu da tüm tedarik&operasyon sürecine yeni
bir verimlilik halkası ekleyecek. Bence yukarıdaki nedenler perakende tarafı
için yatırım iştahını arttırmaya yetecek derecede önemli gerek operasyon
verimliliği gerekse rekabet açısından…
Trend data, profil, sosyal verilerin ayrıca davranışsal bazı
analizlerin beraber kombine kullanılması kaçınılmaz gibi gözüküyor. Fikrim şu
ki, programatik satın alma, iletişim platformları akıllı mobil penetrasyon
oranıyla doğru orantılı olarak yeni bir norm haline gelebilir.
kn: pazarlamasyon 14.8.2014 tarihli yazım..
Yorumlar
Yorum Gönder