Neden sadece Apple ?

IT ve bilişim sektöründe, dijital pazarın katlanarak büyümesiyle birlikte devasa şirketlerin bu sektörlerde sivrildiğini gördük. Hayatımıza bir çok kolaylık sağlayan şirketler arasından, acaba neden sadece Apple bu kadar sevildi.. Bir örnekle kurumsal tarafı eleştirerek, açıklamak istiyorum:

http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/?lnk=fomf

IT tarafında sistemi çok iyi entegre ettikleri belli, sayfalarca ürün, ve yine sayfalarca case study var, fakat ürünleştirme tarafı büyük sıkıntılar içeriyor... İşletmesel bakış açısıyla, malesef bu ürünü satın alacak kişiler sadece büyük fortune500 vb. firmalar olabilir ve nitekim, web ortamındaki ürünleştirmeye de çoğu iş yoğundan bakmayacak, kendilerine özel atanan sale representativeler -key account customer birimi ile de özelleştirilebilir- giderek satışı yapacaktır.. Oysaki, genel olarak bir çok ülkede öncelikli olarak gelişmiş +emerging global ekonomik yapının %95'ten fazlasını 1-2 istisna ülke haricinde SME -kobi-'ler yapıyor.. Dolayısıyla, aslında özetle demek istediğim çok açık, çok fazla ürün var ve faydası ürünü satın alacak adamın seviyesinde açıklanamamış...

Sonuç: IT-bilişim vb. sektörlerde; ürünleştirmenin karmaşık ve de ürünlerin birçok noktada ortak kullandığı sektörlerde, business tarafının ürünleri satın alacakları düşünerek, o seviyedeki ihtiyaçlar doğrultusunda ürünleştirme paketlemesini yapmalı ve hiçbir kanalda yormadan; karmaşık detaylı ve faydası belirsiz bilgiler vermeden (satışa çevirme methodları, direkt olarak faydası vs. bilgiler vererek...) sunumunu yapabilmelidir.

Apple bu işi harkule başarıyla uygulayabildi. Ürünleri özellik-performans açısından Samsung'dan ve diğer rakiplerinden biraz daha düşük olsa da ürünleştirmenin başarısı nedeniyle muazzam bir başarı yakaladı. Dolayısıyla, IT ve bilişim tarafından hep göz ardı edilen ve paketleme sürecinde unutulan elzem bir kısım...
Apple'ın felsefesi:
ll about vision
ut people first
ursue excellence
ess is more
vangelise your story


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vücut Geliştirme Hareketleri: göstermeli anlatım

McDonald's ın vizyonu

Osmanlı tarihi, toplum ve ekonomi üzerine