13 Aralık 2012 Perşembe

Lokasyon Bazlı Kampanya ve Uygulamalar


1.)Parking Douche
Sosyal medya üzerinden kötü park eden araçların plakaları, renkleri ve lokasyonlarının paylaşılması... Uygulama sadece bununla da kalmıyor :D.. Fotoğrafın çekildiği lokasyonu merkezine alarak internet üzerinde IP adressleri belirleyip, affiliate iş yaptıkları internet sitelerinin bannerlarına -ilgili IP adress girişlerinde- aracı gösteriyor ve siteye yönlendiriyor. Ayrıca facebook fan sayfası üzerinde de kayıtlı üyeler kendi aralarında yayabiliyor.




2.) McDonald's Extended Hours
Gece açık olan McDonald's 'lara insanları çekmek... Hedef kitle: gece vardiyasını tamamlamış kişiler ve o saatler arası gezenler... Kampanya: sadece geceleri, lokasyon bazlı push notifications göndermek. Ayrıca, belirli hedef kitlenin sürekli uğradığı yerlere de fotoğraf çektirerek, uygulamayı indirip, 1 gece süresi olan kupon kazanabilecekleri cihazlar yerleştiriyorlar. Restaurant bulma cihazı... Bu uygulama ile U.K. 'da yatırılan 1pound başına 2 pound satış geliri kazanıldı.




3.Hijack:
AVM içinde uygulamayı yüklediğinizde bir anda geri sayım başlayabiliyor ve büyük bir indirim kampanyası içinde kendinizi bulabiliyorsunuz. Gençlere yönelik spor ayakkabılar satan firma, dikkat çekmek, eğlenceli bir promosyon yaratmak için lokasyon bazlı mobil pazarlama çözümünü kullandı. Kampanyadan maksimum fayda sağlamak için en kısa zamanda mağazaya ulaşarak check-in yaptırmak gerekiyor. Sonrasında indirim kuponunu kazanıp alışveriş yapabiliyorsunuz.




4.ToyToyota:
Japonya'da Toyota ailesine yönelik hazırlanmış bir uygulama; oyunu.. GPS üzerinden aracın konumunu alarak gerçek zamanlı geçilen sokaklardan geçen bir araba oyunu tasarlanmış. Toyota ailesinin çocukları hedef kitle olarak alınmış. Çocuklar puan toplayarak, arabasının görünümünü değiştiriyor ve sosyal medya paylaşabiliyor.


5. Hiscox:
Mağazalarda sunulan Wi-Fi spotlarından giriş yapan kullanıcılara, gezindikleri sitelerde mağaza ile alakalı reklam bannerları gösterilmesi sağlandı. Bu sayede 5 kat daha fazla ClickThroughRate elde edildi.

6. Target:
2012'de Shopkick ile birlikte bir kampanya hazırladılar. Mağazalar içinde, scan yapılan ürünler, check-in, mağaza içini gezme gibi eylemlere verilen puanlar biriktirilerek ödül olarak Target gift cards,  Facebook credits, iTunes downloads vb.. sunuldu.

7. Redoute:
Streetshopping augmented reality uygulaması ile 10 şehirde sadece bu uygulama ile girilecek sanal mağazalar yapıldı. Aynı zamanda da 56 şehirde virtual treasure hunt oyunlaştırması uygulamaya eklenerek La Redoute, Dorothy Perkins ve Nike gibi markaların kampanyaları kurgulandı.

8. Heineken BFF:
Heineken'in arkadaşa bira ısmarlama mobil kurgusu...





9.) Coca-Cola Location Based Summer Promotions:
SCNVGR ile ortak oyunlaştırma kurgusu ile gençlerin gittiği konserler, alışveriş merkezleri, park, eğlence merkezleri çevresinde check-in yapma, fotoğraf yarışmaları düzenlendi. Yarışmalar;  "Happiness in Numbers", "Secret Sound Checks" gibi temalar altında yapıldı.  Ödül olarak t-shirt'ler ve gift cards dağıtıldı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder