KOBİ'lerin Hedefli Reklam için Geofencing Kullanmaları: 7 Önemli Not



Geofencing:  SMS ya da push notification hizmetlerini kullanarak tüketiciye belirli lokasyon ve hedefli segmentasyon ile ulaşabilmektir.

1.    Boyutlar değişkendir.  Geofenclerin oluşumunda boyutlar önemli.  Bir sektör için oluşturulan bölgesel hedef alanı diğer işletme için çok daha farklıdır. Bu nedenle her iş, mağaza, bölge için ayrı bir analiz yapılması ve bölgesel boyutlandırmanın planlanması gereklidir.
2.    Geofence dışını her zaman düşünün. Hedef kitlenizin var olduğu her yerde olun.  Sokaklar dışında, spor etkinliği, konser alanı gibi hedef kitlenizin olduğu her yerde olmaya çalışın. Konser salonunda bir sponsorluk üstlenmişken, havaalanında mileage promosyonlarıyla birleşen bir avantaj sunabilirsiniz. Vaadinizin Hedef kitle, mesajı attığınız alan ile bütünleşik olması etkisini arttırır.
3.    Lokasyon bilgi altyapısını kurma kararı.  Lokasyon teknolojilerinde yazılımsal ve donanımsal çözümler mevcut. Bütçe planınıza göre geliştirilebileceğiniz bir zemin ile başlangıç yapmanız ve bu başlangıcı da hedeflerinize uygun bir süreç planı dahilinde geliştirmeniz gereklidir. Software çözümler genel bir bilgi sunarken, donanımsal, altyapısal yatırımlar daha kesin lokasyon bilgisi sunabilir. Bu fark tabiki de fiyatlara yansıyor. Bu sebeple bir iletişim yatırımı olarak altyapısal süreçleriniz uzman tarafından planlanmalıdır.
4.    Yaratıcı olun, sunduğunuz faydayı arttırın. Kendinizi müşterinin yerine koyun. Sizi mağazaya girmek, ürüne bakmak, aksiyona, eyleme dahil olmak için motive edecek şey, şeyler ne olurdu? Sunduğunuz faydayı eğlendirici bir altyapı ve etkili bir vaad arttırabilirsiniz. Diğer yandan da sunduğunuz promosyon ve pazarlama faaliyetleri müşteriniz ile sosyal medya kanalları, SMS, e-posta ile daha geniş bir kitleye ulaşsın.
5.    Zamanındalık ölçütü, lokasyon gücü kadar değerlidir. Gün içi mağaza trafiği yaratmaya çalışmak için reklam, tanıtım yapmak yerine, o anda hissedilen ihtiyacı karşılayacak  zamanındalığa (timeliness) sahip olmak…
6.    İlgili olun, ilgiyi abartmadan anonim kalarak müşteriye dokunun. İnsanlar her geçişlerinde push notificationlarla rahatsız edilmek istemezler. Sürekli insanları rahatsız ederek uygulamadan soğumalarına neden olabilirsiniz. Bu sebeple, öncelikle uygulamaya detaylı bir options/preferences bölümü koyarak customizeable yapmak gereklidir. örneğin, X caddesinde notification almak isterlerken, Y caddesinden geçerken rahatsız edilmek istemez. (Y caddesi çocuğunu okuldan aldığı yerdir, hoşlanmıyorsa bu caddeden bildirim almayı kesebilmeli…)
7.    Data analizi yaparken basitleştirmeye özen gösterin. Lokasyon bazlı işler aşırı ayrıntılı data bolluğu sunarak bir karmaşa yaratabiliyor.  Bu sebeple, sadeleştirebiliyor olarak, insight çıkarmak ve dolayısıyla,  bölgesel olarak müşteri trafiğinin nasıl şekillendiğini nereler uğrayarak, nelerden etkilenerek hareket ettiklerini biliyor olmak  önemlidir.

Kaynaklar:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's