KOBİ'lerin Hedefli Reklam için Geofencing Kullanmaları: 7 Önemli Not
Geofencing: SMS ya da push notification
hizmetlerini kullanarak tüketiciye belirli lokasyon ve hedefli segmentasyon ile
ulaşabilmektir.
1. Boyutlar değişkendir. Geofenclerin oluşumunda boyutlar önemli.
Bir sektör için oluşturulan
bölgesel hedef alanı diğer işletme için çok daha farklıdır. Bu nedenle her iş,
mağaza, bölge için ayrı bir analiz yapılması ve bölgesel boyutlandırmanın
planlanması gereklidir.
2. Geofence dışını her zaman düşünün. Hedef
kitlenizin var olduğu her yerde olun. Sokaklar dışında, spor etkinliği, konser alanı gibi hedef
kitlenizin olduğu her yerde olmaya çalışın. Konser salonunda bir sponsorluk
üstlenmişken, havaalanında mileage promosyonlarıyla birleşen bir avantaj
sunabilirsiniz. Vaadinizin Hedef kitle, mesajı attığınız alan ile bütünleşik
olması etkisini arttırır.
3. Lokasyon bilgi altyapısını kurma kararı. Lokasyon teknolojilerinde yazılımsal ve
donanımsal çözümler mevcut. Bütçe planınıza göre geliştirilebileceğiniz bir
zemin ile başlangıç yapmanız ve bu başlangıcı da hedeflerinize uygun bir süreç
planı dahilinde geliştirmeniz gereklidir. Software çözümler genel bir bilgi
sunarken, donanımsal, altyapısal yatırımlar daha kesin lokasyon bilgisi sunabilir.
Bu fark tabiki de fiyatlara yansıyor. Bu sebeple bir iletişim yatırımı olarak altyapısal
süreçleriniz uzman tarafından planlanmalıdır.
4. Yaratıcı olun, sunduğunuz faydayı arttırın. Kendinizi
müşterinin yerine koyun. Sizi mağazaya girmek, ürüne bakmak, aksiyona, eyleme
dahil olmak için motive edecek şey, şeyler ne olurdu? Sunduğunuz faydayı eğlendirici bir altyapı ve etkili bir vaad arttırabilirsiniz. Diğer yandan da sunduğunuz promosyon ve pazarlama faaliyetleri müşteriniz ile sosyal medya kanalları, SMS, e-posta ile daha geniş bir kitleye ulaşsın.
5. Zamanındalık ölçütü, lokasyon gücü kadar
değerlidir. Gün içi mağaza trafiği yaratmaya çalışmak için reklam, tanıtım
yapmak yerine, o anda hissedilen ihtiyacı karşılayacak zamanındalığa (timeliness) sahip olmak…
6. İlgili olun, ilgiyi abartmadan anonim
kalarak müşteriye dokunun. İnsanlar her geçişlerinde push notificationlarla
rahatsız edilmek istemezler. Sürekli insanları rahatsız ederek uygulamadan
soğumalarına neden olabilirsiniz. Bu sebeple, öncelikle uygulamaya detaylı bir
options/preferences bölümü koyarak customizeable yapmak gereklidir. örneğin, X
caddesinde notification almak isterlerken, Y caddesinden geçerken rahatsız
edilmek istemez. (Y caddesi çocuğunu okuldan aldığı yerdir, hoşlanmıyorsa bu
caddeden bildirim almayı kesebilmeli…)
7. Data analizi yaparken basitleştirmeye özen
gösterin. Lokasyon bazlı işler aşırı ayrıntılı data bolluğu sunarak bir
karmaşa yaratabiliyor. Bu sebeple,
sadeleştirebiliyor olarak, insight çıkarmak ve dolayısıyla, bölgesel olarak müşteri trafiğinin nasıl
şekillendiğini nereler uğrayarak, nelerden etkilenerek hareket ettiklerini
biliyor olmak önemlidir.
Kaynaklar:
Yorumlar
Yorum Gönder