13 Şubat 2012 Pazartesi

Pazarlamanın aşikar olanları

Barizlik testi
1. Sorun tanımlandığında barizdir.
2.Fikriniz insan doğasına uygun mu?
3.Fikriniz patlayıcı bir zihinsel etki yaratıyor mu?
4. Fikir için uygun zaman mı?
5. Sağduyunuz sizin klavuzunuzdur. Egonuzu durumun dışında tutun. Arzulanan düşüncelerden kaçının. Daha iyi dinleyin. Bir parça kuşkucu olun.
***
düşünmeniz gereken tek şey sizin işiniz, dolayısıyla müşterinize pazarda farklılaşarak sunduğunuz ürün ve bununla birleşen bir algı temel taşınız. (Volvo: güvenlik, Mercedes: mühendislik, Bmw: sürüş, ..) Küresel firmalar oluşturdukları algı ile güven kazanırlar. Volvo güven verici otomobiller üretir. Eğer düşük maliyette, küçük hafif ya da üstü açık spor bir araç üretiyorsa pazardaki güven algısını değişime uğratması gerekecektir. Firmalar markalarıyla birlikte büyürler, ancak bu büyüme sağlıklı bir biçimde tamamlanmalı. Wall Street'de hızla yükselmek ya da çeyrek raporlarının arttığını görmek her zaman olumlu bir sinyal değildir. Firma büyüme hırsı ile markanın algısal değerine -dna'sını- bir çok pazara ya da ürün yelpazesini geliştirerek girmek isterken zarar verir. Günümüz bilgi çağı bir çok bilgi yığını içinde insanın zihnini oyalayan bir yönetim sürecine yol açmıştır. İşinize gerçekten yarayacak bilgiyi edinmek ve gereksiz bilgilerden uzaklaşarak karar verme, odaklanma ve analitik düşünme gibi özelliklerimizi daha verimli kullanmalıyız. (fazla bilgi, karar verme gibi iş döngüsünün çalışanların  vermeleri gereken kararları olumsuz etkilediği saptanmıştır.) ...vs ..

hızlıca okuyabileceğiniz akıcı bir kitap özellikle marketing miyopluğu dediğimiz hastalığa tutularak sürekli daha iyisini elde etme ve pazarda kendini mükemmel görme algısını yırtacak bir yayın. Pazarlamanın etkili ve basit yollarını tanımlayarak  miyopluktan uzaklaştırabilir. **kitaptaki bir kaç şeyle fikrim örtüşmedi. Fakat genel olarak anlattığı şeyler -yukarıda özetin özeti şeklinde yazmaya çalıştım- basit sade bir bakış açısının etkisini anlatmaya çalışıyor. Özellikle reklamcılık alanında ve yönetimsel alandaki -hırsla gelen büyüme komplexi; sanki her gelen müdürün büyüme ve eskisinden farklı olmak için bir şeyler yapması gerekiyormuşçasına...-  yazılarına katılıyorum...



kn: Jack Trout, Pazarlamanın Aşikar Olan Sırları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder