3 yeni girişim ve bir uzgörü

Bugün bana gelen mailler arasında 3 yeni girişim ilgimi çekti. Birincisi "un jour un chef" adında bir restorant. Başvuru yapan amatör aşçıların bir gün restorantta chef olarak olarak çalışmasına imkan tanıyor. İkicinci fikir ise, internet üzerinden bir kutu alarak içinden çıkan eşyalarınız ile web-sitesindeki kullanıcılar arasında "barter" takas yaparak istediklerinizi elde etmenizi sağlıyan bir websitesi.. Son olarak japon waffle isimli internet tedarikçi şirketin restorant ve cafe müşterilerine check-in ve quizleri doldurmaları sayesinde  ücretsiz wi-fi internete erişmelerine olanak sağlıyor. İnsanlar gezinirken check in yapıp quizleri doldurduktan sonra gün boyu ya da belirli saat aralığında ücretsiz internet kullanabiliyor.
son olarak thestylecure.com isimli site printerest tadında bir konsept ile facebook ve diğer sosyal paylaşım ağlarına beğendiklerinizi paylaşmanıza ve diğer ürün kullanıcılarıyla konuşmanıza olanak sağlıyor.

* Facebook, twitter, youtube gibi expressive social media ağları altlarında başka ağlara ihtiyaç duyar hale geldi. Youtube bunu kişiselleştirme ile iyi bir biçimde giderdi ama genede ülkenize ait yada çok spesifik bir videoyu başka bir portal üzerinden izliyorsunuz. Aynı şekilde facebook ve twitter hızlı mesajlaşma ve kendini anlatma mecraları olarak bir okyanus gibiler... İnsanlar bu okyanuslarını bir şekilde kendi kişisel özellikleri ile beslemeye başladı.Bilgiyi başka yerlerden kolayca edinme ihtiyacı doğdu. Dolayısıyla insanlar haber portalları, popüler hobi siteleri, bloglar vb.. ana teması collaborative social media olan diğer sistemler -wikipedia vb..-  faydalı sistemlerden bilgiler çekerek paylaşmaya devam ediyorlar. Bu paylaşım yeni alt ağların oluşumunu sağlayacak. Şöyle ki, facebook üzerinden bir şeyler paylaşacak,  o şeyi paylaştığınız sitedeki diğer bilgilere ve diğer yorumlara kendi düşüncelerinizi yazacak ve bundan giderek hoşnut olacaksınız. Böylece siz de kendinize has bir pencere açacak ve kendi birikimlerinizi internet üzerinden insanlığa sunacaksınız. İrili ufaklı pencereler insanın kendini express etme isteği ile başlayacak ve kar topu gibi artacak.. Dünya üzerinde müthiş bir bilgi seli yayılacak ve yeni jenerasyon çok daha donanımlı hale gelecek, çünkü değerli olan bir çok bilgiye çok kısa sürede ulaşabilecek... Gelecek öngörüm bu şekilde.. Bakalım zaman bizlere neler gösterecek..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

McDonald's ın vizyonu

Ultimate Loyalty Statistics

A brief history of McDonald's